Stanislaw pisze:
Most służył kiedyś dla linii 2-torowej, obecnie jest tylko jeden tor.
To akurat nie jest prawdą - w tym miejscu nigdy nie było 2 torów - po prostu budując tę linię pod koniec lat 20 ubiegłego wieku od razu przygotowano wszystkie budowle inżynieryjne pod dwa tory, natomiast na odcinku od Maksymilianowa aż do Gdańska Osowy (gdzie linia ma prawie górski charakter - wspina się o 140 m na odległości 16 km, co znacznie zmniejszyło przepustowość) nigdy owego drugiego toru nie położono - po II wojnie światowej większość ruchu zaczęła być prowadzona przez Tczew (nie trzeba było omijać Wolnego Miasta Gdańska); wszelkie nadzieje na rozwój tego odcinka przypieczętowała elektryfikacja odcinka przez Tczew już w latach 1967-1969, aczkolwiek monografia "50 lat elektryfikacji PKP" na mapie "linie przewidziane do elektryfikacji do 2000 roku" przewiduje elektryfikację linii przez Kościerzynę - podobnie jak np linii Toruń-Malbork, Toruń-Sierpc-Nasielsk, Gniezno-Nakło-Chojnice-Tczew (Piła) - pozycja została wydana w 1989 roku, więc w szybkim czasie zamierzenia te się zmieniły...
Podobnie wygląda sprawa "tajemniczego" nasypu wraz z przyczółkami nad linią 201 (czyli przez Kościerzynę) na północ od semaforów wjazdowych Maksymilianowa - w mojej ocenie było to niezrealizowane bezkolizyjne połączenie obu linii - czyli z Tczewa i Kościerzyny. Nie umiem w tej chwili odpowiedzieć, kiedy one powstały, natomiast jeśli to kogoś interesuje - mogę poszperać w swoich materiałach - myślę, że się gdzieś natknę na odpowiedź.