Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"
https://forum.bsmz.org/

Wda okolice Wojtala, Odr i kamiennych kręgów
https://forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=71&t=7366
Strona 1 z 1

Autor:  rower [ niedziela, 22 mar 2015, 22:29 ]
Tytuł:  Wda okolice Wojtala, Odr i kamiennych kręgów

nad jaką wodą i +/- miejscowość

Załączniki:
P1090654.JPG
P1090654.JPG [ 124.13 KiB | Przeglądany 8868 razy ]

Autor:  Stanislaw [ poniedziałek, 23 mar 2015, 11:48 ]
Tytuł:  Re: kratownica

Most służył kiedyś dla linii 2-torowej, obecnie jest tylko jeden tor.
Może chodzi o linię Piła - Chojnice, przechodzącą m.in. przez Złotów?.
Po wojnie jeden tor zlikwidowano.

Autor:  rower [ poniedziałek, 23 mar 2015, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Kratownica

Nie, to nie ta linia, jednak Twoja odpowiedź zawiera dobry trop.
Mam jakiś błąd w mechanizmie forum i nie mogę wkleić fotopodpowiedzi.

Autor:  Stanislaw [ wtorek, 24 mar 2015, 10:02 ]
Tytuł:  Re: Kratownica

Ten most jest w kujawsko-pomorskiem?

Autor:  Stanislaw [ wtorek, 24 mar 2015, 10:10 ]
Tytuł:  Re: Kratownica

Przypuszczam, że ta linia jest na tzw. Ziemiach Odzyskanych. "Armia Wyzwolicielka" zabrała ten drugi tor...

Autor:  rower [ wtorek, 24 mar 2015, 11:50 ]
Tytuł:  Re: Kratownica

Stanislaw pisze:
Ten most jest w kujawsko-pomorskiem?

Poza, w strefie nadgranicznej ;)

Autor:  rower [ wtorek, 24 mar 2015, 17:31 ]
Tytuł:  Re: Kratownica

W strefie nadgranicznej naszego województwa :)

Autor:  Macio [ wtorek, 24 mar 2015, 17:56 ]
Tytuł:  Re: Kratownica

Czyżby linia 201 (tzw. "stara węglówka") między Gdynią a Bydgoszczą przez Kościerzynę - dokładnie most na Wdzie pomiędzy przystankiem (kiedyś mijanką) Wojtal, a przystankiem (kiedyś stacją) Szałamaje???

Autor:  rower [ wtorek, 24 mar 2015, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Kratownica

Aż takich szczegółów tej linii kolejowej nie znam ale odpowiedź prawidłowa - Wda okolice Wojtala, Odr i kamiennych kręgów :)

Autor:  Macio [ środa, 25 mar 2015, 18:57 ]
Tytuł:  Re: kratownica

Stanislaw pisze:
Most służył kiedyś dla linii 2-torowej, obecnie jest tylko jeden tor.

To akurat nie jest prawdą - w tym miejscu nigdy nie było 2 torów - po prostu budując tę linię pod koniec lat 20 ubiegłego wieku od razu przygotowano wszystkie budowle inżynieryjne pod dwa tory, natomiast na odcinku od Maksymilianowa aż do Gdańska Osowy (gdzie linia ma prawie górski charakter - wspina się o 140 m na odległości 16 km, co znacznie zmniejszyło przepustowość) nigdy owego drugiego toru nie położono - po II wojnie światowej większość ruchu zaczęła być prowadzona przez Tczew (nie trzeba było omijać Wolnego Miasta Gdańska); wszelkie nadzieje na rozwój tego odcinka przypieczętowała elektryfikacja odcinka przez Tczew już w latach 1967-1969, aczkolwiek monografia "50 lat elektryfikacji PKP" na mapie "linie przewidziane do elektryfikacji do 2000 roku" przewiduje elektryfikację linii przez Kościerzynę - podobnie jak np linii Toruń-Malbork, Toruń-Sierpc-Nasielsk, Gniezno-Nakło-Chojnice-Tczew (Piła) - pozycja została wydana w 1989 roku, więc w szybkim czasie zamierzenia te się zmieniły...

Podobnie wygląda sprawa "tajemniczego" nasypu wraz z przyczółkami nad linią 201 (czyli przez Kościerzynę) na północ od semaforów wjazdowych Maksymilianowa - w mojej ocenie było to niezrealizowane bezkolizyjne połączenie obu linii - czyli z Tczewa i Kościerzyny. Nie umiem w tej chwili odpowiedzieć, kiedy one powstały, natomiast jeśli to kogoś interesuje - mogę poszperać w swoich materiałach - myślę, że się gdzieś natknę na odpowiedź.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/