Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER" https://forum.bsmz.org/ |
|
Wiadukt https://forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=71&t=198 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | GrapHite [ środa, 21 sty 2009, 22:46 ] |
Tytuł: | Wiadukt |
wrzucajac tu jakies zdjecie i pytanie mozna sie spodziewac szybkiej odpowiedzi ale mam nadzieje, ze w koncu uda mi sie tu was kiedys ’rozlozyc na lopatki’, a tymczasem probuje nadal ![]() co to i gdzie to? ![]() jesli ktos ma informacje na ten temat to pisac jak najbardziej. Obiekt bardzo mi znany od dziecinstwa ale wiem o nim bardzo malo ![]() |
Autor: | mercur [ czwartek, 22 sty 2009, 10:44 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
Skoro to obiekt związany z Twoim dzieciństwem to napisz coś więcej gdzie się wychowywałeś... ![]() |
Autor: | GrapHite [ czwartek, 22 sty 2009, 15:23 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
mercur pisze: napisz coś więcej gdzie się wychowywałeś...
![]() a to ulatwi niektorym odpowiedz na moje pytanie ![]() napisze tylko ze polnocna Bydgoszcz nie jest mi obca - chodzi oczywiscie o dziecinstwo i zwiazane z tym zabawy, spacery i wycieczki, bo jako dzieciak nie lubilem historii ![]() |
Autor: | Darek [ piątek, 23 sty 2009, 17:06 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
Czy to jest wiadukt nad torami kolejowymi w okolicach stadionu Zawisza? |
Autor: | GrapHite [ piątek, 23 sty 2009, 17:28 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
tam sa dwa ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Darek [ piątek, 23 sty 2009, 17:44 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
GrapHite pisze: tam sa dwa
![]() ![]() ![]() Na zdjęciu jest ten który, znajduje się bliżej ulicy Gdańskiej i kończy się na płocie stadionu. Na ten drugi jest problem z wejściem na niego. A widukty właściwie są trzy, trzeci podobny jest przy nowym wiadukie przy ul. Wyszyńskiego. Z tym, że miał inne barierki, były metalowe. Z tego co pamiętam, to zostały zbudowane w latach 30. Ale nie miały praktycznego zastosowania. Wszystkie prowadziły do lasu. |
Autor: | GrapHite [ piątek, 23 sty 2009, 21:30 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
Na zdjeciu jest murek tego wiaduktu zaraz przy ’zawiszy’ ciekawostka: zaraz za tym wiaduktem, idac wzdluz torow, jak konczy sie ten dluuugi budynek byla kiedys brama taka normalna druciana i przejaz przez tory. Musze kilka zdjec zrobic tego rejonu a zrozumiecie lepiej o co mi chodzilo. Bardzo czesto wisialem na plocie zaraz przy tej bramie (do jednostki) i patrzylem na pociagi. Cos pamietam... ze czasami brama wyjezdzaly (teraz nie pamietam dokladnie) czolgi albo transportery ![]() ![]() |
Autor: | bunkier [ piątek, 23 sty 2009, 22:00 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
Tak jak Darek napisał, mosty prowadziły donikąd. Zostały wybudowane w roku 1932 podczas budowy lini kolejowej należącej do Francusko - Polskiego Towarzystwa Kolejowego. Tak zwana "kolej Francuska" - magistrala węglowa łącząca Śląsk z portem w Gdyni. W planach po stronie północnej miała być droga wschód - zachód biegnąca wzdłuż torów kolejowych. Mosty miały łączyć się z drogą. Niestety pozostało to tylko w zamyśle projektantów. |
Autor: | mercur [ piątek, 23 sty 2009, 22:39 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
Pierwsze moje skojarzenie było z wiaduktem przy ulicy Wyszyńskiego, która przechodzi w Al. Armii Krajowej właśnie od tego wiaduktu. Nie pasowały mi jednak barierki... Na tym wiadukcie o którym piszę, spędziłem nie jedną noc zastanawiając się nad życiem i patrząc jak pociągi wjeżdżają mi między nogi... To jedno z moich ulubionych miejsc do tej pory... |
Autor: | GrapHite [ piątek, 23 sty 2009, 22:56 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
mercur pisze: Na tym wiadukcie o którym piszę, spędziłem nie jedną noc zastanawiając się nad życiem i patrząc jak pociągi wjeżdżają mi między nogi...
tez tam sporo czasu spedzalem ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | mercur [ piątek, 23 sty 2009, 23:01 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
Co prawda to prawda: często wymianiałem z maszynistami "fak ju" za rykniecie syreny na składzie... ![]() Stare czasy kiedy jeszcze byłem mało poważny... Nie to co teraz... ![]() ![]() |
Autor: | Ewing [ niedziela, 25 sty 2009, 20:10 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
bunkier pisze: Tak jak Darek napisał, mosty prowadziły donikąd. Zostały wybudowane w roku 1932 podczas budowy lini kolejowej należącej do Francusko - Polskiego Towarzystwa Kolejowego. Tak zwana "kolej Francuska" - magistrala węglowa łącząca Śląsk z portem w Gdyni. W planach po stronie północnej miała być droga wschód - zachód biegnąca wzdłuż torów kolejowych. Mosty miały łączyć się z drogą. Niestety pozostało to tylko w zamyśle projektantów.
Mam wątpliwości co do mostu przy ul. Wyszyńskiego. Na mapie Bydgoszczy z 1935 roku (WIG P36 S36) jako jedyny z trzech jest zaznaczony jako przejezdny. Przez most można było dojechać do Czarnówka oraz do stacji kolejowej na trasie Bydgoszcz - Fordon (tej na przeciwko cmentarza na Wiślanej). Nie mam niestety legendy do tej mapy ale ostatnia z tych dróg zaznaczona jest identycznie jak wszystkie inne ulice w Bydgoszczy. |
Autor: | Ewing [ niedziela, 25 sty 2009, 21:17 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
bunkier pisze: Tak jak Darek napisał, mosty prowadziły donikąd. Zostały wybudowane w roku 1932 podczas budowy lini kolejowej należącej do Francusko - Polskiego Towarzystwa Kolejowego. Tak zwana "kolej Francuska" - magistrala węglowa łącząca Śląsk z portem w Gdyni. W planach po stronie północnej miała być droga wschód - zachód biegnąca wzdłuż torów kolejowych. Mosty miały łączyć się z drogą. Niestety pozostało to tylko w zamyśle projektantów.
Jeśli chodzi o mosty na wysokości stadionu to faktycznie prowadziły do lasu i prawdopodobnie nie były używane. Wątpliwości mam jednak co do mostu przy Wyszyńskiego. Na mapie Bydgoszczy z 1935 roku z trzech mostów, o których mowa, jako jedyny zaznaczony jest jako przejezdny. Przez most prowadziła droga do Czarnówka oraz do stacji kolejowej na wysokości cmentarza przy Wiślanej (droga zaznaczona jak inne ulice w mieście). |
Autor: | GrapHite [ niedziela, 25 sty 2009, 21:39 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
Ewing pisze: bunkier pisze: Tak jak Darek napisał, mosty prowadziły donikąd. Zostały wybudowane w roku 1932 podczas budowy lini kolejowej należącej do Francusko - Polskiego Towarzystwa Kolejowego. Tak zwana "kolej Francuska" - magistrala węglowa łącząca Śląsk z portem w Gdyni. W planach po stronie północnej miała być droga wschód - zachód biegnąca wzdłuż torów kolejowych. Mosty miały łączyć się z drogą. Niestety pozostało to tylko w zamyśle projektantów. Mam wątpliwości co do mostu przy ul. Wyszyńskiego. Na mapie Bydgoszczy z 1935 roku (WIG P36 S36) jako jedyny z trzech jest zaznaczony jako przejezdny. na moje to wszystkie trzy mosty byly przejezdne. "Prowadzily do nikad" to dosc wieloznaczne ale przejezdzajac przez nie zawsze mozna bylo gdzies dojechac ![]() |
Autor: | bunkier [ poniedziałek, 26 sty 2009, 09:52 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
GrapHite pisze: na moje to wszystkie trzy mosty byly przejezdne. "Prowadzily do nikad" to dosc wieloznaczne ale przejezdzajac przez nie zawsze mozna bylo gdzies dojechac
![]() Podaj konkretnie gdzie można było dojechać, chyba tylko do lasu na grzyby ![]() ![]() |
Autor: | Ewing [ poniedziałek, 26 sty 2009, 19:10 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
bunkier pisze: Podaj konkretnie gdzie można było dojechać, chyba tylko do lasu na grzyby
![]() ![]() No to mamy kolejną zagadkę ![]() |
Autor: | GrapHite [ poniedziałek, 26 sty 2009, 20:58 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
bunkier pisze: GrapHite pisze: na moje to wszystkie trzy mosty byly przejezdne. "Prowadzily do nikad" to dosc wieloznaczne ale przejezdzajac przez nie zawsze mozna bylo gdzies dojechac ![]() Podaj konkretnie gdzie można było dojechać, chyba tylko do lasu na grzyby ![]() dokladnie! - prowadzily do lasu ![]() |
Autor: | bunkier [ poniedziałek, 26 sty 2009, 21:43 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
Czy wtedy tam nie było lasu ![]() ![]() |
Autor: | Ewing [ poniedziałek, 26 sty 2009, 22:02 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
bunkier pisze: Skąd ta pewność że wybudowano mosty po to żeby połączyć Budgoszcz z Żołędowem i Maksem
Pewności nie ma żadnej i myślę, że ich pierwotne przeznaczenie było takie jak napisałeś, chodzi mi tylko o to, że skoro już stały to dlaczego nie miałyby zostać wykorzystane. Tak jak napisałem wcześniej na mapie (stan 1977-79) przebiega droga przez jeden z mostów do Żołędowa (dzisiejsza ulica/deptak Hipiczna) i Maksymilianowa (ul. Rekreacyjna). |
Autor: | Darek [ poniedziałek, 26 sty 2009, 22:23 ] |
Tytuł: | co toto ;-) |
W okolicy są jeszcze dwa inne wiadukty. Z tą różnicą, że są to wiadukty kolejowe. ![]() Nr 1 - to wiadukt ze zdjęcia GrapHite’a Nr 2 - wiadukt podobny do nr 1 Nr 3 - wiadukt kolejowy nad polną drogą w lesie, na przedłużeni drogi od wiaduktu 2 Nr 4 - wiadukt kolejowy przy stacji kolejowej Bydgoszcz Rynkowo-Wiadukt |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |