Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER" https://forum.bsmz.org/ |
|
Bydgoszcz Główna https://forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=96&t=5474 |
Strona 2 z 4 |
Autor: | salamon [ poniedziałek, 12 sie 2013, 13:58 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
No... Autosana nie będzie |
Autor: | bunkier [ wtorek, 13 sie 2013, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
No i wybrali: http://zyciebydgoszczy.pl/20130813816/p ... cji-dworca Jak zwykle urzędasy wiedzą najlepiej. Może by tak spytali mieszkańców Bydgoszczy o zdanie. Po co nam taki "wypasiony" dworzec jak wiadomo że PKP stacza się na bocznicę. U nas wystarczyła by budka z biletami. |
Autor: | andant [ czwartek, 15 sie 2013, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
raczej automat, albo apka na smartfona |
Autor: | Ewing [ piątek, 16 sie 2013, 08:51 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
Tak więc niedługo pociągi będą zatrzymywały się na stacji Bydgoszcz-Żelazko |
Autor: | GrapHite [ piątek, 16 sie 2013, 10:50 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
a mi się akurat najbardziej ta opcja podoba, w końcu będzie widać budynek pomiędzy peronami |
Autor: | seth [ niedziela, 23 lut 2014, 17:05 ] | |||
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna | |||
W załączeniu do dyskusji plan dworca z roku ??? Nie wiem. Wygląda na lata 70/80-te XIX wieku. Mapa nie jest datowana.
|
Autor: | escobar [ wtorek, 25 lut 2014, 12:52 ] | ||
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna | ||
Zawsze można tak: - skromnie (kryzysowe lata mamy ) - jest Autosan - łatwe dojście z dworca do głównej ulicy - bez żadnych fajerwerk i futurystycznych aranżacji
|
Autor: | BYDZIAK 1958 [ wtorek, 25 lut 2014, 17:07 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
^^^ I ochrona środowiska przymknie oko na wielki dym. Czy znane są jakieś inne wizki, z szerszym widokiem? Buki z kwiatami i z czymś tam jeszcze, dochodzące do skrzyżowania z Warszawską, są pozamykane i ponoć będą rozebrane. Czy w ich miejscu będą również dworcowe obiekty? |
Autor: | Ewing [ wtorek, 25 lut 2014, 18:21 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
Za jakiś czas zaprosimy go do Bydgoszczy https://www.youtube.com/watch?v=xB974isJSzY |
Autor: | GrapHite [ wtorek, 25 lut 2014, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
BYDZIAK 1958 pisze: ^^^ I ochrona środowiska przymknie oko na wielki dym. Czy znane są jakieś inne wizki, z szerszym widokiem? Buki z kwiatami i z czymś tam jeszcze, dochodzące do skrzyżowania z Warszawską, są pozamykane i ponoć będą rozebrane. Czy w ich miejscu będą również dworcowe obiekty? ja nie widziałem innych wizualizacji po za tymi znanymi |
Autor: | BYDZIAK 1958 [ piątek, 21 mar 2014, 07:40 ] | ||
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna | ||
Natrafiłem na takie zdjęcie, z lat bodaj siedemdziesiątych XXw. Na naszej kolei, to był schyłek 'wieku pary'. Po lewej stronie kadru, w oddali, widać niebieską budkę dźwigu przy składowisku węgla do parowozów. Tor, po którym tam podjeżdżał parowóz, był położony spadziście i we właściwym miejscu załadunku węglem lokomotywa wraz z tendrem była do połowy pod poziomem terenu. Rozwiązanie to ułatwiało sam załadunek węgla i jego obserwację tej czynności, operatorowi w budce dźwigu.
|
Autor: | WDW [ piątek, 21 mar 2014, 08:37 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
Pierwsze primo - lata siedemdziesiąte w Polsce to epoka pary w pełni. Co więcej, w pierwszej połowie lat 80tych parowozy powróciły na wiele linii obsługiwanych wcześniej przez trakcję spalinową, wiadomo problemy z ropą i awaryjnym taborem. Schyłek to końcówka lat osiemdziesiątych, ostatnie rozkładowe pociągi prowadzone parowozem to pierwsza połowa lat 90tych (poza Wolsztynem oczywiście). W latach 1990-1991 wskutek ostrej zimy przywrócono np. do ruchu niektóre już odstawione w zapas kopciuchy. W latach siedemdziesiątych w zasadzie wycofano parowozy serii przedwojennych, ale w powszechnym użyciu jeszcze przez kilkanaście lat zostały serie wojenne i powojenne. Co do nawęglania - na Bydgoszcz Główna było unikatowe urządzenie do nawęglania, gdzie parowóz zjeżdżał poniżej poziomu gruntu, pod pomost z którego węgiel zsypywano z wózków węglowych do tendra. Dół zasypano we wczesnych latach 90tych. Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania. |
Autor: | bunkier [ piątek, 21 mar 2014, 11:43 ] | ||
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna | ||
Tak trochę w temacie i nie w temacie Moje prywatne nawęglanie
|
Autor: | jaras [ piątek, 21 mar 2014, 11:56 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
WDW pisze: Co do nawęglania - na Bydgoszcz Główna było unikatowe urządzenie do nawęglania, gdzie parowóz zjeżdżał poniżej poziomu gruntu, pod pomost z którego węgiel zsypywano z wózków węglowych do tendra. Dół zasypano we wczesnych latach 90tych. Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania. Pamiętam doskonale te urządzenie i miejsce gdzie to było. |
Autor: | BYDZIAK 1958 [ piątek, 21 mar 2014, 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
WDW pisze: (...) Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania. Wydawało mi się że 'ten z niebieska budką', brał w tym nawęglaniu udział. Choćby pośrednio, przez sypanie węgla do tych wózków (o których nie wspomniałem, bo zapomniałem) bunkier pisze: Tak trochę w temacie i nie w temacie Moje prywatne nawęglanie Całą moja makietę przekazałem w inne ręce. Ale mam wciąż do TT-tki sentyment. |
Autor: | WDW [ sobota, 22 mar 2014, 08:37 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
Bydziaku, węgiel na wózki trafiał z reguły z zasobnika zsypowego (były różne konstrukcje, od typowych "lejków", po pudła skasowanych talbotów), czasem taśmociągiem prosto z zasieku (obecnie widać taki układ w Wolsztynie), czasem też ręcznie ładowano wózki łopatami. Wózek z węglem był wpychany po szynach pod żuraw stacjonarny, który widać na zdjęciu i podpinany pod pałąk. Taki żuraw stacjonarny nie mógł "sam sobie" napełnić wózków węglem, to zwykły dźwig Może Jaras napisze coś na temat pomostu do nawęglania? Tam raczej też trafiały wózki napełnione węglem w sposób powyższy. |
Autor: | BYDZIAK 1958 [ niedziela, 23 mar 2014, 09:53 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
^^^ W takim razie do czego służył tam ten 'dźwig', który swe pole działania miał w promieniu sięgającym tory? Bunkrowi dał radę nawęglać parowozy TT-tki... |
Autor: | jaras [ sobota, 12 kwie 2014, 19:47 ] | |||
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna | |||
W Bydgoszczy węgiel do wózków ładowany był ładowaczem takim podobnym do dżwigu,następnie wózek z węglem trafiał na pomost gdzie zsypywano go do tendra parowozu.
|
Autor: | GrapHite [ niedziela, 13 kwie 2014, 14:59 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
Cytuj: tutaj był widać naocznie zagłębienie ? a po Polsku? |
Autor: | jaras [ poniedziałek, 14 kwie 2014, 08:37 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoszcz Główna |
Drugie zdjęcie pokazuje miejsce gdzie był wąwóz do nawęglania. |
Strona 2 z 4 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |