W temacie Rometa zaprezentuję trzy nowsze prototypy Bydgoskiej fabryki.
1. Motorynka
Projekt miał na celu unowocześnienie popularnej motorynki. Zbiornik paliwa zastąpiła rama motorynki. Sama rama powstała przez zespawanie dwóch połówek rur, a następnie oszlifowanie spawów. Dzięki temu możemy mieć wrażenie, że rama, to jedna długa rura. Prototyp ten ma zastosowany patent na otwierane siodełko. Motorynka nie weszła do produkcji, ponieważ była zbyt niska, a koszty produkcji byłyby zbyt wysokie.
https://www.youtube.com/watch?v=Xm4Zn6IOJu42. Komar 2375
Prototyp, który nigdy nie wszedł do produkcji. Zastosowano w nim nową ramę, która składała się z dwóch połączonych ze sobą części. Siedzenie pochodzi z Jawy Kaczki, mocowanie pompki zostało umieszczone pod siedzeniem, dodany został plastik ozdobny na ramie. Prototyp nie wszedł do produkcji ze względu na zbyt wysokie koszty produkcji.
3. Lekki Motocykl Romet LM1
Otóż prototypowy w tym modelu jest tylko przód, reszta to składak. Zastosowano tutaj prototypowy przedni widelec wraz z półkami. Dzięki temu możemy regulować wysokość lampy przedniej (normalnie mocowanie jest zespawane z widelcem), możemy też całkowicie rozebrać lagi (normalnie lagi są zespawane z półką dolną). Skok zawieszenia wynosi około 9 cm. Kierownica nie posiada frezu do regulacji. Na kierownicy są inne gumy. Manetka gazu nie wraca do pozycji wyjściowej po jej puszczeniu (działa jak tempomat). Ten Komar, to jedyny jeżdżący prototyp po Bydgoszczy.
https://www.youtube.com/watch?v=oMHFv_jQOXMOgólnie, to konstruktor z Rometu mówił, że chciano skonstruować skuter, lecz był zbyt trudny technologicznie w produkcji.
Chciałbym się Was zapytać, czy wiecie coś na temat Wyścigowych Komarów? Wyścigi odbywały się na Alejach Mickiewicza w Bydgoszczy w latach 70-80.
PS. Postaram się być na otwarciu Ikei, by popierdzieć Komarem. Specjalnie zaleję go mieszanką 1:20