Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"
https://forum.bsmz.org/

Parowozownia
https://forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=96&t=913
Strona 12 z 12

Autor:  BYDZIAK 1958 [ czwartek, 27 lis 2014, 14:57 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

^^^ Kopuła była z desek i dlatego skutecznie gryzł ją ząb czasu, wyżerając spore dziury. Jedynie jej stalowe 'żebra', nadające półkulisty kształt charakterystycznego dachu, najwyżej mogą nadawać się, jako główne elementy okrąglaka, do decyzji o odbudowie. Jeśli budowla zostanie odtworzona, to zapewne nie tylko mury będą nowe, czy okna, ale i nowa będzie kopuła.

Autor:  kurgan [ czwartek, 27 lis 2014, 19:31 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Mogą oceniać stan cegieł, czy się jeszcze do czegoś nadają, czy kopuła nie ma oznak uszkodzeń zmęczeniowych. w sobotę pojadę jej poszukać. A tak btw i na marginesie to Myślęcinek to mierna propozycja...

Autor:  Lucim [ czwartek, 27 lis 2014, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Moim zdaniem , jeżeli będzie miało coś zostać wybudowane to na bank nie będzie to parowozownia.
Będzie to zaledwie atrapa. Wątpię, że gdzieś ocalała dokumentacja budowy z przed lat. Wątpię też, że
ktoś zadbał o to aby wszystko pomierzyć , sfotografować itd.

Dyskusja toczy się czy będzie odbudowana. _ Hmmm ...
A jeśli tak, to czy chętnie będziecie ten obiekt zwiedzać mając świadomość
gdzie stał i jaką historię miał w sobie?

Parodia i tyle- Polskie realia niestety .

PzDr.

Autor:  BYDZIAK 1958 [ poniedziałek, 15 gru 2014, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Nowy widok.

Załączniki:
2014 lato zima.JPG
2014 lato zima.JPG [ 76.01 KiB | Przeglądany 8772 razy ]

Autor:  ziolek [ niedziela, 1 lut 2015, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Przyznaję, że z dużym zaciekawieniem śledzę losy bydgoskiej parowozowni.

Ostatnia informacja prasowa jaką widziałem brzmiała następująco:
http://www.rynek-kolejowy.pl/54863/bydg ... sciach.htm

Czy są już nowe informacje w tej sprawie? :)

Autor:  kurgan [ poniedziałek, 2 lut 2015, 18:44 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Parowozownie chwilowo reprezentuje kupka gruzu na witebskiej, jeszcze żaden Pan możnowładca nie robił sobie drogi do swojej pozamiejskiej daczy

Autor:  ziolek [ poniedziałek, 24 sie 2015, 20:27 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Sprawa parowozowni chyba nie ma się aż tak źle. Niedawno w Gazecie Pomorskiej napisano o uchwale Rady Miasta Bydgoszczy o przeznaczeniu kwoty ponad 126 tysięcy celem zlecenia jeszcze w tym roku opracowania dokumentacji projektowej rekonstrukcji budynku. Ponadto zgodnie z postanowienie decyzji o rozbiórce budynek winien być zrekonstruowany do roku 2017.

Autor:  GrapHite [ poniedziałek, 24 sie 2015, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

zagadką pozostaje miejsce zrekonstruowania

Autor:  Alina [ wtorek, 25 sie 2015, 08:36 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

No podobno Myślęcinek, byłe tereny wystawowe

Autor:  GrapHite [ wtorek, 25 sie 2015, 12:29 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Będzie przynajmniej miejsce dla spalonej lokomotywy wąskotorowej ;-)

Autor:  ziolek [ wtorek, 25 sie 2015, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Dokładnie Gdańska 177

Autor:  ziolek [ środa, 18 lis 2015, 16:03 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Czy Państwu jest coś wiadomo o takim połączeniu Kaliningrad-Niemcy?

http://ooo.instergod.ru/pryamye-poezda- ... hikov.html

http://www.pregel.me/island/v_2016_godu ... na_poezde/

I czy uważacie Państwo by warto by taki pociąg przejeżdzaj przez Bydgoszcz?

Autor:  BYDZIAK 1958 [ środa, 18 lis 2015, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

^^^ Wśród miast wymienionych na tej trasie, po Pile mamy zaraz Tczew. Możliwe, że Bydgoszcz będzie ominięta, choć właśnie tędy przebiegała pierwsza trasa do Królewca.(1853).
Nowy szlak, od Piły do Tczewa przez Chojnice, powstał ok. 20 lat później.

Autor:  ziolek [ poniedziałek, 7 gru 2015, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Dzięki za komentarz. A oto kolejna porcja informacji:

http://www.rynek-kolejowy.pl/60495/wroc ... ngrad.html

Autor:  BYDZIAK 1958 [ poniedziałek, 7 gru 2015, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Przyznam że nie wiem, czy po wojnie w Królewcu i jego rejonie, 'przekuto' tory kolejowe na 'szerszy wymiar' Rosji. :oops:
Zapowiadana w linku turystyczna trasa, miała by być obstawiona składem ciągniętym przez parowóz. Czyli w Królewcu są nadal tory o szerokości 1435mm? Czy może od granicy, skład by odpowiednio zamieniano?

Autor:  ziolek [ czwartek, 17 mar 2016, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

Niedawno dowiedziałem się, że pewien holenderski modelarz ukończył to oto dzieło:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=2 ... #msg726849

Czy uważacie Państwo, że wartoby go zaprosić do Bydgoszczy i taką makietę wystawić?

Autor:  ziolek [ czwartek, 27 kwie 2017, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

A tak się niestety toczą losy okrągłej parowozowni:

http://bydgoszcz.naszemiasto.pl/artykul ... id,tm.html

Autor:  Macio [ środa, 3 maja 2017, 14:41 ]
Tytuł:  Re: Parowozownia

BYDZIAK 1958 pisze:
Przyznam że nie wiem, czy po wojnie w Królewcu i jego rejonie, 'przekuto' tory kolejowe na 'szerszy wymiar' Rosji. :oops:
Zapowiadana w linku turystyczna trasa, miała by być obstawiona składem ciągniętym przez parowóz. Czyli w Królewcu są nadal tory o szerokości 1435mm? Czy może od granicy, skład by odpowiednio zamieniano?

Tak, tory o europejskim rozstawie są doprowadzone do samego dworca "głównego" (piszę "głównego", ponieważ formalnie nazywa się on "południowy") - jak dobrze pamiętam, to przy skrajnym peronie są dwa tory pozwalające na "oblot" składu przez lokomotywę.
Jako ciekawostkę podam, że w ramach wzajemności tor 1524 mm był długo powojnie doprowadzony do Elbląga (przez Bogaczewo oczywiście, a nie linią "nadmorską" przez Frombork).

Strona 12 z 12 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/