Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest czwartek, 28 mar 2024, 10:26

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: środa, 25 cze 2014, 17:09 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 18 sty 2010, 23:43
Posty: 159
Lokalizacja: Bydgoszcz Błonie
http://enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/komu ... d-czwartku - z art wynika, że będzie czynny tunel pod pocztą o którym była mowa kiedyś w jakimś wątku o ile dobrze pamiętam :roll:

_________________
Audentes fortuna iuvat decoratque corona !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 lip 2014, 17:14 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 12 kwie 2009, 23:00
Posty: 290
Lokalizacja: Bydgoszcz (Fordon)
Zbliża się koniec starego dworca. Trochę żal...


Załączniki:
Komentarz: We dwóch zburzą dworzec
m7395.jpg
m7395.jpg [ 124.76 KiB | Przeglądany 8332 razy ]
m7373.jpg
m7373.jpg [ 132.13 KiB | Przeglądany 8332 razy ]
m7378.jpg
m7378.jpg [ 135.22 KiB | Przeglądany 8332 razy ]
m7413.jpg
m7413.jpg [ 130.83 KiB | Przeglądany 8332 razy ]
m7418.jpg
m7418.jpg [ 141.67 KiB | Przeglądany 8332 razy ]
m120539.jpg
m120539.jpg [ 155.52 KiB | Przeglądany 8332 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 lip 2014, 18:40 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 15 paź 2013, 18:03
Posty: 454
Właśnie znika kolejny relikt PRLu w Bydgoszczy... to dobrze, nasze miasto zasługuje na nowoczesny dworzec który (mimo że projekt nie jest idealny) może stać się jego wizytówką. :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 lip 2014, 18:52 
Offline
Gość

Rejestracja: czwartek, 15 sty 2009, 00:00
Posty: 458
Tomaszu, o jakim relikcie PRL-u mówisz? Dworzec powstał w czasach pruskich, a za PRL został tylko nieudolnie przebudowany

_________________
,,Powiedziałem im również, aby nie pracowali w firmach produkujących narzędzia mordu i żeby wyrażali pogardę dla ludzi, którzy myślą, że takie narzędzia są nam potrzebne" - Kurt Vonnegut, Rzeźnia numer pięć


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 lip 2014, 19:20 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
Mijałem rozbiórkę po 17-stej. Wyglądało na koniec dzisiejszego wyburzania. Jutro, pewnie będzie tylko kupa gruzu po gmachu dworca.


Załączniki:
rozwałka.JPG
rozwałka.JPG [ 76.18 KiB | Przeglądany 8315 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 lip 2014, 19:53 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 15 paź 2013, 18:03
Posty: 454
Przepraszam pomyliłem się :oops: myślałem że budynek główny pochodzi z lat 70-tych. Po tulu przebudowach kompletnie zatracił swój zabytkowy charakter. Nawet na przedwojennych pocztówkach wygląda jakby był zbudowany czterdzieści lat temu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 lip 2014, 22:50 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 3 lip 2013, 21:21
Posty: 219
Lokalizacja: Bocianowo
Wczoraj jechałem obok dworca o 21 i ekipy pracowały, także podejrzewam, że rano z hali głównej nic nie zostanie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 3 lip 2014, 19:06 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
^^^ Nie miałem dziś okazji tam być, ale rzeczywiście niewiele już zostało z dworca.
Zdjęcia z ssc.
(MISIO-JUL)
Obrazek

(17cm)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 6 lip 2014, 19:02 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 12 kwie 2009, 23:00
Posty: 290
Lokalizacja: Bydgoszcz (Fordon)
Budynek dworca wyburzony, przez pewien czas widoczny będzie zabytkowy budynek między peronami 3 i 4.
Na stronie przetargów PKP (http://pkpsa.pl/pkpsa/przetargi/przetar ... tml?id=891) znalazłem dokumentację przebudowy dworca (ponad 1 GB).
Jeszcze parę budynków zostanie usuniętych, będą nowe wiaty na peronach - pozostaną zabytkowe kolumny z peronu 4.


Załączniki:
m7662.jpg
m7662.jpg [ 111.66 KiB | Przeglądany 8149 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 14 lip 2014, 18:04 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
Część tunelu i jego wejścia, przestają istnieć.


Załączniki:
Tunel 1.JPG
Tunel 1.JPG [ 76.39 KiB | Przeglądany 8084 razy ]
Tunel 2.JPG
Tunel 2.JPG [ 79.73 KiB | Przeglądany 8084 razy ]
Tunel 3.JPG
Tunel 3.JPG [ 50.26 KiB | Przeglądany 8084 razy ]
Tunel 4.JPG
Tunel 4.JPG [ 53.52 KiB | Przeglądany 8084 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 19 paź 2014, 17:33 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
Patrząc na otoczenie i stan wizualny boję się o losy dzwigu bramowego, który stoi w bliskim otoczeniu budowy nowego dworca. Aktualnie dziwnie wisi "hak", jakby się wyhaczył :? za chwilę ktoś uzna, że zagraża bezpieczeństwu, ostatnio takie modne stwierdzenie i pozwolenie na zniszczenie :(
Trochę o dźwigu pisaliśmy tutaj: viewtopic.php?p=27719

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 22 mar 2015, 21:22 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 25 lis 2012, 11:27
Posty: 708
Wizja dworca głównego z lat 50-tych. Obok dworzec PKS i ... helikoptery. Póki dworzec nie skończony, można jeszcze pomyśleć o helikopterach...


Załączniki:
146.jpg
146.jpg [ 145.97 KiB | Przeglądany 7546 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 24 kwie 2015, 09:37 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
czy to już norma w Bydgoszczy?

Dworzec bez tożsamości.
http://express.bydgoski.pl/332429,Dworz ... mosci.html

część artykułu:
Cytuj:
Byłem na peronie i jestem przerażony tym, co zobaczyłem - mówi Zbigniew Szerląg, bydgoski kowal.
Złośliwi już nazwali go „żelazkiem” i „maszyną do szycia”, ale uwag do budowanego dworca PKP jest więcej. Nie wszystkim podoba się utrata jego historycznego charakteru.
- Byłem na dworcu i jestem przerażony tym, co widziałem. Stuletnie płytki, zamiast je odrestaurować i doczyścić, są po prostu skuwane. W niektórych miejscach są popękane może w 10 procentach, resztę można odrestaurować. Pozostało w Polsce naprawdę niewiele dworców, na których takie płytki się zachowały - zauważa Zbigniew Szerląg, bydgoski kowal.

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 17 paź 2015, 19:34 
Offline
Gość

Rejestracja: czwartek, 9 maja 2013, 12:01
Posty: 113
Na flickr.com wypłynęło ostatnio zdjęcie z 1975 r z widokiem na urządzenie do nawęglania tendra
Obrazek
autor: John Phillips


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 14 mar 2019, 10:24 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 30 kwie 2010, 16:59
Posty: 1102
Fajna foteczka z niemieckiego ebay. :)
https://www.ebay.de/itm/Foto-vom-II-Wel ... Sw6fBcYUNC


Załączniki:
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 110 KiB | Przeglądany 5137 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 10 kwie 2020, 16:39 
Offline
Gość

Rejestracja: czwartek, 9 maja 2013, 12:01
Posty: 113
Jeden chłopak z Niemiec, konkretnie Bastian z Norymbergi na innym tematycznym forum: http://forum.modelarstwo.info/threads/k ... ami.49898/ zamieścił zdjęcia zrobione podczas wycieczki kogoś od niego z rodziny w kwietniu 1976r. do Polski, w tym 2 dni spędzili w Bydgoszczy. Zdjęcia są z 27.04.1976r! w kolorze :D
Zdjęcia mają niepełny opis może ktoś z Was pamieta czasy dawnego ZNTK?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

[img][http://forum.modelarstwo.info/attachments/bild32-jpg.721870//img]

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 10 kwie 2020, 17:08 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
To ostatnie zdjęcie jest z Fordonu? W tle jakby słodownia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 10 kwie 2020, 19:33 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
escobar pisze:
Zdjęcia mają niepełny opis może ktoś z Was pamieta czasy dawnego ZNTK?


Nie raz pisałem, że moja pierwsza praca była 'przy parowozach' w ZNTK. A powyższe, historyczne zdjęcia, pokazują głównie okolicę dworca. Na pierwszym zdjęciu, 'esemka manewrówka', podczepia, lub odczepia wagon pocztowy do składu, może pośpiesznego... Drugie zdjęcie, na pierwszym planie tendrzak Tw47, zmierzający zapewne na jazdę próbną po naprawie, a w głębi widać 'wachlarzową', która jeszcze tam jest, bo pesa ją na szczęście oszczędziła... Widok na trzecim jest oczywisty. Na czwartym, parowóz Pt 31 stojący na obrotnicy, zapewne przed lub po usunięciu drobnych usterek, wykrytych w trakcie prób po naprawie. Piąte, też oczywiste, Pt47 z 'piętrusami' zaraz wyruszy z tego peronu do Torunia. Następne, Ty45 czeka na zabranie do, (ZNTK), do naprawy. Tak myślę.

Ewing pisze:
To ostatnie zdjęcie jest z Fordonu? W tle jakby słodownia.


^^^
To są silosy 'piaskowe' odlewni żeliwa, rozebrane już chyba 20 lat temu...
Poniżej zdjęcie z ZNTK, z początku lat 90-tych, z widocznymi w głębi,z prawej strony silosami.


Załączniki:
silosy.JPG
silosy.JPG [ 64.73 KiB | Przeglądany 4558 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 10 kwie 2020, 20:46 
Offline
Gość

Rejestracja: czwartek, 9 maja 2013, 12:01
Posty: 113
Dzięki bardzo @BYDZIAK 1958
te silosy to wiedziałem że odlewnia żeliwa, ogólnie zdjęcia są z okolic Bydgoszcz Głównej. Chodziło mi raczej o konkretne numery lokomotyw, czy przyjęte nazwy/imiona np na wiatrownicach często było Kasia czy Basia :)
1. zdjęcie to SM30-273
2. zdjęcie to tendrzak tylko Ty podałeś Tw47 a Bastian podał TKw2
3. zdjęcie to SN52-44
4. zdjęcie Pt31-5xx
5. zdjęcie Pt47-98
6. zdjęcie Ty45-122


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 11 kwie 2020, 05:51 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
Najwięcej naprawiano tendrzaków z serii Tkp, (czteroosiowych) i Tkh (trzyosiowych). Były najczęściej własnością kopalń. A ten, na zdjęciu wyżej, pięcioosiowy był rzadkością. (Nawet nie wiem, czy go dobrze nazwałem) Ale dobrze pamiętam pierwszy parowóz, przy którym zacząłem 'grzebać'. Był również chyba z jakiejś kopalni, na swój sposób 'malutki' i również wyjątkowo rzadki. Chyba widziałem go wtedy tylko raz. A po latach, natrafiłem na jego zdjęcie w necie. Ale nie pamiętam, jak się 'nazywał'. 8-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group