Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest wtorek, 23 kwie 2024, 15:56

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: wtorek, 2 kwie 2013, 13:04 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 25 mar 2013, 11:56
Posty: 531
Lokalizacja: Wtelno / Czyżkówko / Bartodzieje
Hrab pisze:
Nie była to pomyłka. W 1876 roku też nie było kolei na mapie. Zastanawiające są te dwa pasy terenu kolejowego w postaci białego tła. Ten szeroki i wąski. Może to ślady pierwotnych planów biegu linii kolejowych i ich rozgałęzienia po zachodniej stronie Brdy

Twoje domniemanie jak najbardziej słuszne. Tereny pod torami były własnością kolei. Stąd na mapach miejskich (katastralnych) brak jest obiektów i urządzeń kolejowych.

_________________
pozdrawiam znad kaszty

http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 18 mar 2014, 22:57 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5305
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ta mapa nadaje się do osobnego wątku o dyrekcji kolejowej, ale na razie niech tu "wisi"


Załączniki:
Kolej dyr.jpg
Kolej dyr.jpg [ 129.52 KiB | Przeglądany 8754 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 19 mar 2014, 09:35 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 9 sty 2013, 13:53
Posty: 1166
Lokalizacja: B-szcz
bunkier pisze:
Ta mapa nadaje się do osobnego wątku o dyrekcji kolejowej, ale na razie niech tu "wisi"

Wiesz, z którego roku jest ta mapa? Podejrzewam, że pomiędzy 1905 a 1908. Bo jeśli grubszy kreski oznaczają trasy o większym znaczeniu to zwróćcie uwagę, że szlak Gniezno - Nakło - Chojnice był ważniejszy od trasy Maksymilianowo - Wierzchucin - Chojnice. Z kolei brak jest połączenia z Szubina do Kcyni i do Wągrowca jeździliśmy przez Żnin. Trasa z Bydgoszczy do Żnina została otwarta właśnie w 1905 roku, zaś z Poznania do Szubina w 1908 r.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 19 mar 2014, 09:50 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5305
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pocztówka mogła zostać wydana prędzej, data na stemplu pocztowym 1909.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group