Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest czwartek, 28 mar 2024, 21:02

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna
Autor Wiadomość
Post: wtorek, 19 sty 2016, 16:13 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Przesadzam?
Jedziesz kilka godzin pociągiem, wysiadasz na dworcu gdzie okazuje się, że albo jedziesz tramwajem na gapę (chyba że motorniczy sprzeda Ci bilet) albo drałujesz gdzieś w poszukiwaniu kiosku ...
Jak chcę gdzieś jechać pociągmiem to muszę wcześniej kupić bilet przez internet - nie wiem nawet czy na wszystkie połączenia jest taka opcja?
Drugie wyjście to zakup u konduktora - tu o ile nic sie nie zmieniło trzeba było zawsze coś dodatkowo dopłacać.

Takie rzeczy jak toaleta, czy mała osłonięta poczekalnia powinny być standardem przy tak dużej inwestycji.
Na klatce schodowej się nia schowasz, to to co z daleka wygląda jak szyby to tak naprawdę metalowa siatka.
Jak byłem tam w dniu otwarcia, to na schodach było lodowisk - zacinający śnieg zrobił swoje.
Jedynym miejscem gdzie można się schować jest winda :)

Przy braku monitoringu za miesiąc lub dwa dworzec będze z pewnością częściowo zdewastowany.

Kolejną porażką jest brak jakiegokolwiek parkingu w okolicy ...

No chyba, że inwestycja nie jest jeszcze dokonczona?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 19 sty 2016, 16:28 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
Parking przy przystankach tramwajowych? :?
Co do kas to mam nadzieję, że pojawią się automaty do biletów, sprawa była by rozwiązana.

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 19 sty 2016, 16:31 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2454
Nowe tramwaje mają biletomaty w środku, ciekawe czy ich liczba (swingów) wystarcza do obsługi fordońskich linii.

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 19 sty 2016, 16:37 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Nowych jeździ chyba mniej niż starych. Wczoraj jak wracałem minąłem od mostu do mniej więcej wysokości UTP 3 stare czerwone i jeden nowy.
Co do parkingu - co ma przystanek tramwajowy do tego?
Ludzie z okolic Bydgoszczy z chęcią zaparkowali by gdzieś w pobliżu dworca, a nie przesiadali sie jeszcze na tramwaj - jaki w tym sens?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 19 sty 2016, 17:48 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
Cytuj:
Co do parkingu - co ma przystanek tramwajowy do tego?


Bo ja się skupiam na przystanku, nie na dworcu. Dworca można się czepiać ale o przystanku, że brak poczekalnie czy wc to nie bardzo. W swoich postach musisz wyraźniej to rozdzielić.

To nie forum inżynierów i projektów ;) Od tego mamy skyscrapercity http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 0&page=160 :1

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 19 sty 2016, 19:26 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2454
Ewing pisze:
Nowych jeździ chyba mniej niż starych. Wczoraj jak wracałem minąłem od mostu do mniej więcej wysokości UTP 3 stare czerwone i jeden nowy.
Co do parkingu - co ma przystanek tramwajowy do tego?
Ludzie z okolic Bydgoszczy z chęcią zaparkowali by gdzieś w pobliżu dworca, a nie przesiadali sie jeszcze na tramwaj - jaki w tym sens?


Mamy 12 nowych tramwajów, z czego 10 ma jeździć a 2 na podmianę w razie awarii.

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 19 sty 2016, 19:52 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
No właśnie na 4 linie tramwajowe, które przecinają prawie całą Bydgoszcz to klopla w morzu.
Wychodzi 2,5 na jedną linię - co godzinę jakby jeździły to by może wystarczyło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 20 sty 2016, 08:26 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 3 mar 2014, 13:58
Posty: 171
A ja się zastanawiam czemu teraz świeżo wyremontowana pętla na Wyścigowej stoi teraz pusta, bo chyba nie remontowano ją z myślą - a może kiedyś się przyda...

_________________
https://www.facebook.com/StaraBydgoszcz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 20 sty 2016, 09:20 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Posty: 2926
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY
Przyda się i to nie raz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 20 sty 2016, 10:14 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela, 18 paź 2009, 19:10
Posty: 5034
Lokalizacja: Bydgoszcz
Całkowicie popieram Marcina.

Również byłam w dniu otwarcia przy dworcu. Było mi zimno, nie było się gdzie schować. Oblodzone klatki schodowe nie dają schronienia przed zimnem i wiatrem. Ile można jeździć tą windą? ;)
Brak kas biletowych czy kiosku to nieporozumienie. Gdyby był bliżej parking i toaleta to by również było miło. Nie wszyscy dojeżdżają na dworzec tramwajem, więc muszą gdzieś zaparkować i przejść z bagażem. A tym, którzy przyjadą tramwajem, zwłaszcza spóźnionym, może zachcieć się 1 lub co gorsze 2, mogą być spragnieni lub głodni (stąd potrzeba kiosku, nie tylko biletomatu). A brak możliwości kupienia biletu na pociąg czy tramwaj to już zupełne przegięcie.

Tramwaje jeżdżą stare, opóźnione i masakrycznie długo. W dniu otwarcia można im wybaczyć jazdę niezgodnie z rozkładem (40 kilka minut zamiast planowych 33 na pętlę Niepodległości), bo dużo ludzi, bo wiatr nie pod narty itp. Później jednak jechałam do rodziców tramwajem, to podróż zajęła mi 50 minut, zamiast 15 samochodem. Ok 20 minut zajmuje samo objechanie połowy miasta z Kapuścisk do mostu Kazimierza Wielkiego. W tym samym czasie pokonam tę odległość na pieszo. Linia tramwajowa w wielu miejscach przecina jezdnię, przez co znów traci się czas na światłach.

O innych zmianach w komunikacji nie wspomnę, bo za dużo pisania by było...

_________________
=> https://sites.google.com/site/zapomnieni/home


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 23 sty 2016, 13:33 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 3 cze 2014, 10:06
Posty: 120
Witam...
Jak widać zdjęcie ukazuję ulicę Gdańska, tramwaj i kino Kristall-Palast.
Widać również ludzi jak sądzę narodowości Niemieckiej z Pruskimi flagami.
Pytanie ...
Co to za demonstracja ?
I kiedy się odbyła ?

Pozdrawiam


Załączniki:
10_o.jpg
10_o.jpg [ 165.91 KiB | Przeglądany 5155 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 6 mar 2016, 08:08 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
^^^ Pomocne w rozwiązaniu zagadki może być rozpoznanie mundurów. Forumowicze z tego typu wiedzą zaglądają tu ostatnio chyba nie za często. Seth też tu już nie zagladą, a jego wiedza w tym temacie jest cenna. Shecie, zlituj się... :ang
Powiększony fragment tego zdjęcia wstawię do działu Identyfikacji:
viewtopic.php?f=34&t=7898


Wyeksponowałem dwa tramwaje z pocztówki pokazanej tutaj:
viewtopic.php?f=28&t=5943&start=60

Ten z prawej to zabudowany, pierwotnie z odkrytymi pomostami Herbrand. Ten z lewej, to być może jeden z przerobionych u nas w 1937, poznańskich 'Falkenriedów'.


Załączniki:
2 T.JPG
2 T.JPG [ 66.01 KiB | Przeglądany 5025 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 19 lip 2016, 10:22 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 30 kwie 2010, 16:59
Posty: 1102
Znane? Plan z roku 1900 i kilka zdjec od strony 254: http://www.wbc.poznan.pl/Content/153028/index.djvu


Załączniki:
tram.jpg
tram.jpg [ 97.64 KiB | Przeglądany 4806 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 24 wrz 2016, 16:06 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
Dziś była okazja wybrać się do zajezdni tramwajowej. Moim celem było zobaczyć i zaspokoić ciekawość co się dzieje z naszym 'przegubowcem' i w jakim jest obecnie stanie. Na podstawie nie sprawdzonych informacji zakładałem, że może zaczęły się jakieś prace remontowe... Nic z tego. Stoi jak stał na bocznym torze, w towarzystwie enek, które są również w złym stanie. Na końcu toru stoi Lilpop, który ponad 10 lat temu przybył go nas z Łodzi. On również jest w opłakanym stanie. Zrobiłem mu kilka zdjęć, które po przejrzeniu wstawię później.
Dodam, że spotkałem tam Ewinga i jarasa. :1


Załączniki:
ZT1.JPG
ZT1.JPG [ 73.73 KiB | Przeglądany 4586 razy ]
ZT2.JPG
ZT2.JPG [ 102.61 KiB | Przeglądany 4586 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 25 wrz 2016, 07:14 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
Lilpop jest w stanie fatalnym. Jego przyszły remont, będzie właściwie odbudowaniem pojazdu od samych podstaw. Nie wiele detali z tych drobniejszych, pozostanie oryginalnych. Po demontażu do samego szkieletu, praktycznie niemal wszystko przy składaniu tramwaju, będzie powstawało z nowych materiałów. 'Elektryka sterownicza' na obu pomostach, po prostu nie istnieje. To co zostało z podłogi, ścian, czy sufitu, posłuży najwyżej do zrobienia dokumentacji, dla planu przyszłego remontu. Zapewne pochłonie więcej kasy od tej z poprzedniego remontu Herbranda. Ciekawostką są dwie pary wewnętrznych drzwi rozsuwanych, po obu stronach przedziału pasażerskiego...


Załączniki:
L1.JPG
L1.JPG [ 88.94 KiB | Przeglądany 4565 razy ]
L2.JPG
L2.JPG [ 105.22 KiB | Przeglądany 4565 razy ]
L3.JPG
L3.JPG [ 62.69 KiB | Przeglądany 4565 razy ]
Komentarz: Wygląda na to, że spora część pokrycia sufitu składała się z drewna.
L4.JPG
L4.JPG [ 83.53 KiB | Przeglądany 4565 razy ]
Komentarz: Wewnętrzne drzwi rozsuwane.
L5.JPG
L5.JPG [ 74.59 KiB | Przeglądany 4565 razy ]
L6.JPG
L6.JPG [ 78.43 KiB | Przeglądany 4565 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 25 wrz 2016, 08:02 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
Całkiem możliwe, że niewidoczne elementy konstrukcji tramwaju, zastąpione zostaną współczesnymi, tańszymi materiałami. Mam tu na myśli np drewniane listwy dachu, które we wnętrzu tramwaju maskowały płyty sufitu, a na zewnątrz... w zależności od tego co widać na starych zdjęciach - papa, albo cienka blacha... Lilpop ma specyficzne okna. Otwierały się podobnie jak w dawnych wagonach kolejowych - opuszczane w dół, chowały się w ścianie. Przy podnoszeniu, (zamykaniu okna), w pokonaniu jego ciężaru pomagała sprężyna. A więc widać, że naprawa samych konstrukcji okien, również będzie stanowiła wyzwanie. Nie ma jednak najważniejszego 'detalu'. Oryginalnego 'podwozia'. Pudło pojazdu stoi na ramie, prawdopodobnie 'enki'. Nie mam informacji, czy ewentualny remont skończy się adaptacją jakiegoś 'enkowego podwozia', które zostanie 'zamaskowane atrapą' przypominającą oryginał, czy może, to 'prawdziwe' czeka gdzieś, ukryte :?:

Dwa lata zostały do zakończenia remontu... któregoś z pojazdów, - albo 'przegubowca, albo Lilpopa.
Bo za dwa, lata będzie kolejna rocznica i okazja do parad - "130 lat elektrycznych tramwajów w Bydgoszczy".


Załączniki:
L7.JPG
L7.JPG [ 79.39 KiB | Przeglądany 4564 razy ]
L8.JPG
L8.JPG [ 72.83 KiB | Przeglądany 4564 razy ]
Komentarz: Sprężyna mechanizmu podnoszenia i opuszczania okna.
L9.JPG
L9.JPG [ 60.8 KiB | Przeglądany 4564 razy ]
Komentarz: Ten Lilpop jak wiadomo, pochodzi z miasta Łodzi. Zachował się jeszcze herb i numer wagonu - 154.
L10.JPG
L10.JPG [ 92.14 KiB | Przeglądany 4564 razy ]
L11.JPG
L11.JPG [ 66.01 KiB | Przeglądany 4564 razy ]
L12.JPG
L12.JPG [ 76.67 KiB | Przeglądany 4564 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 25 wrz 2016, 12:15 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
Czy są gdzieś jakieś potwierdzone informację, że te tramwaje zostaną odbudowane (ich stan pozwala tylko je odbudować, a nie wyremontować) ?
W Częstochowie remont trwał 2 lata.
Jeszcze trochę postoją i łatwiej będzie kupić taki stary tramwaj niż wyremontować :(

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 25 wrz 2016, 13:51 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Z tego co słyszałem niedługo ma być przetarg na remont jednego z nich (chyba przegubowca).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 25 wrz 2016, 14:31 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 22 sty 2016, 01:28
Posty: 441
Bydziaku, podziękowania za fotki.
Serducho boli gdy się ogląda tak zaniedbane i zniszczone historyczne tramwaje.
Jak można było do tego dopuścić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 25 wrz 2016, 14:32 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
A wystarczyły by chociażby zwykłe plandeki i już wyglądały by o niebo lepiej ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group