Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest czwartek, 28 mar 2024, 16:06

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: niedziela, 22 mar 2015, 14:52 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 25 lis 2012, 11:27
Posty: 708
W przewodniku z 1956-go roku znalazłem wzmiankę o budowie II-go szlaku żeglownego. Plany ambitne, ale życie jest życiem...


Załączniki:
1440006.jpg
1440006.jpg [ 57.76 KiB | Przeglądany 6295 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 22 mar 2015, 16:04 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
łoł... nieżle.
w sumie... ominięto by miasto... no i tereny rekreacyjne Myślęcinka nabrały by koloru :-)

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 23 mar 2015, 15:53 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 25 mar 2013, 11:56
Posty: 531
Lokalizacja: Wtelno / Czyżkówko / Bartodzieje
To chyba jest rozwinięcie pomysłów międzywojennych kanału Śląsk-Gdynia.

_________________
pozdrawiam znad kaszty

http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 23 mar 2015, 17:43 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 25 lis 2012, 11:27
Posty: 708
Póki co, Kanał Bydgoski łączy zachód Polski z Bałtykiem. Śląsk nie po drodze...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 23 mar 2015, 20:06 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 1 cze 2009, 21:08
Posty: 1435
O tych planach już była na Forum. Chyba nawet była mapa. Nie pamiętam niestety gdzie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 24 mar 2015, 10:27 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 25 mar 2013, 11:56
Posty: 531
Lokalizacja: Wtelno / Czyżkówko / Bartodzieje
Nie wiem czy ten plan jest na forum, ale tak wyglądał pomysł z 1937 ominięcia Gdańska.
Moim zdaniem nierealny. Choćby ze względu na różnicę wysokości i budowę licznych śluz.
Plan z 1937 r.
Obrazek

Natomiast co do planów Śląsk - Gdynia:
Od Warty pod Koninem do Gopła miał być wykonany nowy kanał - Kanał Ślesiński - (z wykorzystaniem Kanału Morzysławskiego), natomiast odcinek do Kanału Bydgoskiego (Kanał Górnonotecki, który spełniał zadanie zasilania w wodę KB) miał zostać przystosowany do barek wrocławskich 600 t (wobec dotychczasowych 250-tonowych berlinek).
Poniżej Bydgoszczy brano pod uwagę chyba jedynie pogłębienie Wisły. Jednym z wariantów mógł być kanał omijający Bydgoszcz i Brdę.
Jak obliczano odcinek z Konina do Gdańska pociąg (holownik plus 3-4 barki) miał pokonać w obie strony 16 dni + 6 dni na czynności wyładowczo-załadowcze i 4 dni na oczekiwanie w portach. Kosz wykonania kanału Warta-Gopło szacowano na 12 mln zł. Takie założenia były w początkach lat 30.
Plany z drugiej połowy lat 30. mają związek z budową COP-u, czyli dochodzi regulacja Wisły praktycznie na całej jej długości.

Zresztą pomysłów na budowę kanałów w okresie międzywojennym było wiele. Oprócz kanału ze Śląska do Bydgoszczy, w planach były kanały Wisła-Dniestr czy Tczew-Gdynia.

_________________
pozdrawiam znad kaszty

http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 25 mar 2015, 12:15 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
Idea budowy kanału Śląsk - Gdynia powstała juz w latach dwudziestych, gdy rozważano możliwości skomunikowania polskiego wybrzeża ze Śląskiem. Pomysł budowy kanału miał wielu zwolenników ze względów społecznych - jego budowa wpłynęłaby znacznie na obniżenie bezrobocia w kraju. Ostatecznie zwyciężyła kalkulacja ekonomiczna i wygrał pomysł budowy francuskiej węglówki.

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 25 mar 2015, 14:05 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 25 mar 2013, 11:56
Posty: 531
Lokalizacja: Wtelno / Czyżkówko / Bartodzieje
WDW pisze:
Ostatecznie zwyciężyła kalkulacja ekonomiczna i wygrał pomysł budowy francuskiej węglówki.

W drugiej połowie lat 30., wraz z planami COP-u, widać powrócono do koncepcji kanałowej.
Kolega kiedyś zapodał taką fotkę (plany 1938 u Bisagi):
Załącznik:
kolo-bydgoszcz-gdynia.jpg
kolo-bydgoszcz-gdynia.jpg [ 58.83 KiB | Przeglądany 6125 razy ]

_________________
pozdrawiam znad kaszty

http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group