Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest czwartek, 28 mar 2024, 09:47

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: środa, 11 mar 2015, 17:33 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53
Posty: 2097
Takie wywody niczego do tematu nie wnoszą. Jeżeli chodzi o samoloty z okresu I wojny, chętnie porozmawiam jednak wiki to zła droga.

Wracając do wersji E 2; Tadeusz Królikiewicz "Polski samolot i barwa 1918-1939", strona 132-133.

Jeszcze kilka zdjęć z bydgoskiego lotniska.


Załączniki:
Komentarz: Kolejny Caudron G III E2
caudron Bydgoszcz.jpg
caudron Bydgoszcz.jpg [ 24.89 KiB | Przeglądany 5053 razy ]
Komentarz: Albatros B.II
Rozbity Albatros B.II.jpg
Rozbity Albatros B.II.jpg [ 41.36 KiB | Przeglądany 5053 razy ]
Komentarz: Potez XV.
Potze XV Bydgoszcz.jpg
Potze XV Bydgoszcz.jpg [ 59.9 KiB | Przeglądany 5053 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 11 mar 2015, 22:22 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Interesujące zdjęcia .

Chyba najdokładniej opisuje samoloty G III A . Morgała. " Samoloty wojskowe w Polsce w latach 1924-1939 " oraz " w 1918- 1924 ".

Ciekawe jest to ;
..." W WCZL uruchomiono budowę całych elementów: gondol, skrzydeł, krat kadłuba i śmigieł. Skrzydła produkowano według projektu biura konstrukcyjnego WCZL. W odróżnieniu od oryginalnych były one wyposażone w lotki znajdujące się na górnym płacie. Ostatnie Caudrony używane w Bydgoszczy były prawie całkowicie przebudowane w Polsce. W 1924 r. wyprodukowano np.: 20 kompletów skrzydeł, 22 gondole załogi i 50 śmigieł. Po kilku latach na Caudronach poza silnikiem mało było oryginalnych elementów płatowca."

Mimo takich dużych modyfikacji, nie zdecydowano się zmienić istniejących oznaczeń samolotu.

Mam jeszcze pytanie dot. fotografii przedstawiającej kondukt pogrzebowy ;
Wiemy już, że to Łódź. Czy wiadomo również którego lotnika jest to pogrzeb ? Może jest data ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 12 mar 2015, 17:51 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53
Posty: 2097
Co za bzdura ? Gdzie Morgała napisał że nie zdecydowano się zmienić oznaczenia :?: Wersja była szkolna i jako taka nosiła oznaczenie E. Wersja E była podwójnym układem sterowania.

Hubert Mordawski "Polskie lotnictwo wojskowe 1918-120. Narodziny i walka" strony 100-107.

Jeżeli chcesz aby twoje było na wierzchu to rozkmiń tą zagadkę; Caudron G.III A2/E2. Miłej zabawy.

Nie wiemy kto zginął. Wiadomo że w Bydgoszczy i że pogrzeb odbył się w Łodzi. Tyle opis z forum Odkrywcy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 12 mar 2015, 19:06 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53
Posty: 2097
Aby uprościć nieco rozdymaną przez aero, sprawę oznaczenia literowego samolotu Caudron G IIIE2, podpowiem że szkolono na dwu i jedno sterach. Wszystko zależało od etapu na jakim znajdował się młody adept latania. A podstawowe etapy były trzy, modele samolotów dwa, w tym Caudron występował w dwóch odsłonach. To tak dla uproszczenia całości.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 12 mar 2015, 22:42 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Nie spinaj się tak !
Całkowicie źle mnie zrozumiałeś i nie dziwię się !

Przeczytaj mój ostatni wpis spokojniej i trochę uważniej.
Cytat z Morgały zakończyłem takim znaczkiem (")
Zgadza się ?

Później odstęp ( zgadza się ? )
...i zdanie :

Cytuj:
Mimo takich dużych modyfikacji, nie zdecydowano się zmienić istniejących oznaczeń samolotu.


Zgadza się ?

Jest ono wyłącznie moim spostrzeżeniem .
Miałem na myśli to, że po tak dużych przeróbkach (np. dodanie.lotek) nie zmieniono oznaczenia np. na G III E2 PL :D Przecież to były już na dobrą sprawę samoloty wyprodukowane w Polsce .
To tylko moja , mała dygresja do niewytłumaczalnej zmiany oznaczenia tego samolotu z 1916 r.

Nie mogę sobie pozwolić , byś dysponował moim wolnym czasem, lub próbował mi narzucić rodzaj zabawy.
Twoją, wyjątkowo trudną zagadkę możesz przenieś do IDENTYFIKACJI ;)

Moje nie musi być na wierzchu .
Wiedza w temacie winna być na wierzchu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 13 mar 2015, 18:21 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53
Posty: 2097
I całe to gadanie o tym że wersji E 2 nie było, okazało się zwykłym biciem piany. :):) :):) :):) Jakież to typowe.


Jako że, tematyka literowych oznaczeń modeli samolotów francuskich okresu Wielkiej Wojny, wykracza poza temat "Lotnisko Bydgoszcz" na wszystkie pytania związane z OT-em wymyślonym przez aero, odpowiem na PW.

W trakcie tej niewiele wnoszącej dyskusji, wspomniałem o sposobie szkolenia młodych pilotów na lotnisku bydgoskim. Przy braku dobrych samolotów szkolnych Inspektorat Wojsk Lotniczych wprowadzili takie rozwiązanie;
-pierwsze loty przeprowadzano na dwu sterowym Caudronie G III E2. Instruktor wraz z uczniem wykonywali ok. 100 lotów.
-kołowania na lotnisku uczono na Morane Rouleur. Był to swoisty cudak z silnikiem o mocy 45 KM i małą powierzchnią nośną. Lot na tym wynalazku był wprost niemożliwy. Ale do jeżdżenia po murawie lotniska nadawał się wręcz wybitnie.
Dalej był egzamin. Jeżeli młody kandydat na pilota go zdał to;
-wsiadał na Caudrona G III E i latał sam. Program lotu był ściśle określony. Na tym aparacie wykonywał do 80 startów i tyluż lądowań.

Drugi etap szkolenia wykracza poza interesującą aero wersję E, jak i Caudrona jako takiego. Jeżeli ktoś z forum jest ciekawy na czym i jak szkolono polskiego pilota w latach 20-tych to proszę o sygnał. Chętnie rozwinę ten temat. W przeciwieństwie do aero zabieram głos wyłącznie wtedy, kiedy znam temat.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 13 mar 2015, 20:53 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Dobrze wiedzieć, że w temacie mamy eksperta.
Może to okazać się bardzo przydatne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 13 mar 2015, 22:26 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1854
Gazeta Bydgoska 1932. Pole do popisu dla eksperta. Model samolotu jest wspomniany.


Załączniki:
gazeta Bydgoska 29 maja 1932.JPG
gazeta Bydgoska 29 maja 1932.JPG [ 179.44 KiB | Przeglądany 4919 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 13 mar 2015, 22:52 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Mam również pytanie do eksperta ;
Jaki to Caudron ? :)


Załączniki:
SDC18335.JPG
SDC18335.JPG [ 89.24 KiB | Przeglądany 4909 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 13 mar 2015, 23:19 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
...a może jakaś ekspercka interpretacja fotografii zamieszczonych na 1 i 2 str. tego wątku w tym i moich z dnia 29 lis 2013 ? :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 14 mar 2015, 06:45 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
... jak panie znawca ?

NIC ??? :mrgreen:

...a może coś o tym ?
Jak nic nie mogę "rozkminić" :mrgreen: który jest który i czy latały w Bydgoszczy !


Załączniki:
caudron.jpg
caudron.jpg [ 47.79 KiB | Przeglądany 4886 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 14 mar 2015, 11:37 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53
Posty: 2097
:):) Jaka jest nagroda ?

Czy ten Caudron GIIIE2 którego zamieściłeś nie drażni ciebie aero ? W końcu jest to wersja E :):) :):) To CWL 15-20 będący w użytku Niższej Szkoły Pilotów w Bydgoszczy. Był na stanie w latach 1923/24.

Hrab, dobry przykład złej numeracji modelu Bregueta w tekście jaki zamieściłeś. To typowe dla pismaków i ludzi nie znjacych systemu oznaczeń cyfrowo literowych samolotów francuskich.


Wasz EKSPERT.

Jak się zdecydujecie na nagrodę dla mnie, to bez trudu podam resztę odpowiedzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 14 mar 2015, 12:57 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Panie ekspercie .

Nic mnie nie drażni , bo niby dlaczego :?: Pełny luzik .
Opis fot. jest inny a widoczne konstrukcje wyraźnie się różnią. W żadnym podpisie zdjęcia nie użyto ozn. E2
Stąd moje pytanie , który jest który , bo dalej tego nie wiem !
Skoro 15- 20 jest E2 , to jaki jest ten niżej ?
A może są takie same ? Nie wiem , nie znam się , jestem zalatany i dlatego pytam biegłego.
Mam chyba prawo się mylić i pytać (a pytań mam sporo !)

Chcesz nagrody ? :shock:
Tyle dokonałeś darmowych wpisów , darmowych ekspertyz oraz badań w innych wątkach ...
Skąd ta nagła pazerność ?
Myślałem, że robisz to dla dobra Forum !

...a może nie znasz odpowiedzi na inne pytania ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 14 mar 2015, 13:07 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53
Posty: 2097
Odniosłem się do kolorowego rysunku który zamieszczony jest w czasopiśmie Mini Replika 6/2000. I jest to Caudron GIIIE2. Autorem całości jest Wojciech Sankowski.

Co do reszty twojej niewiedzy, to będzie tak jak napisałem. Książkę z której pochodzi zdjęcie czarno białe, też mam więc dalsze głupoty z twojej strony mnie nie interesują.

Tyle w temacie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 15 mar 2015, 09:35 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Powyższy post pozostawię do oceny innym .


Obiecałem publicznie że się postaram i wreszcie jest :)

Dla mnie osobiście to perełka !

Bydgoskie lotnisko rok 1975 . Mięśniolot " Lech " wyglądał tak :


Załączniki:
Komentarz: Przypomniano mi , że ręce pilota również brały czynny udział w napędzie płatowca.
Siłę napędową miały w tym przypadku wytwarzać widoczne, rotacyjnie pracujące skrzydełka.

preview_Lech_miniolot.jpg
preview_Lech_miniolot.jpg [ 26.3 KiB | Przeglądany 4814 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 15 mar 2015, 18:44 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53
Posty: 2097
Kolejny francuz na którym powietrzne ostrogi zdobywali polscy piloci. Na wszelki wypadek nie podaję oznaczenia literowo numerycznego (wymoderowano)


Załączniki:
Hanriot.jpg
Hanriot.jpg [ 84.52 KiB | Przeglądany 4789 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 22 mar 2015, 19:32 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Inne , dawne konstrukcje z Bydgoszczy :

Przedstawiony już kiedyś samolot DKD-1 oraz szybowiec Bydgoszczanka ;
http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pbydgosz.htm

Szybowiec Żabuś ;
http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pzabus.htm

Szybowiec Dziaba ;
http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pdziaba.htm

Szybowiec Bimbuś ;
http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pbimbus.htm

Jest pomysł wyk. latającej repliki jednego z w\w szybowców.

Dziękuję za uwagę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 25 kwie 2015, 18:01 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Fliegerersatz-Abteilung 13 Bromberg 1917
źródło: ebay.de


Załączniki:
Lotnik (Custom).JPG
Lotnik (Custom).JPG [ 66.08 KiB | Przeglądany 4432 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 13 wrz 2015, 19:16 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
Historia Aeroklubu bydgoskiego
http://aeroklubbydgoski.pl/?p=3367

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 13 wrz 2015, 20:04 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53
Posty: 2097
Rewelacyjne zdjęcia :za


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group