Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER" https://forum.bsmz.org/ |
|
Lotnisko Bydgoszcz https://forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=97&t=6211 |
Strona 7 z 10 |
Autor: | seth [ środa, 11 mar 2015, 17:33 ] | ||||
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz | ||||
Takie wywody niczego do tematu nie wnoszą. Jeżeli chodzi o samoloty z okresu I wojny, chętnie porozmawiam jednak wiki to zła droga. Wracając do wersji E 2; Tadeusz Królikiewicz "Polski samolot i barwa 1918-1939", strona 132-133. Jeszcze kilka zdjęć z bydgoskiego lotniska.
|
Autor: | AERO [ środa, 11 mar 2015, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Interesujące zdjęcia . Chyba najdokładniej opisuje samoloty G III A . Morgała. " Samoloty wojskowe w Polsce w latach 1924-1939 " oraz " w 1918- 1924 ". Ciekawe jest to ; ..." W WCZL uruchomiono budowę całych elementów: gondol, skrzydeł, krat kadłuba i śmigieł. Skrzydła produkowano według projektu biura konstrukcyjnego WCZL. W odróżnieniu od oryginalnych były one wyposażone w lotki znajdujące się na górnym płacie. Ostatnie Caudrony używane w Bydgoszczy były prawie całkowicie przebudowane w Polsce. W 1924 r. wyprodukowano np.: 20 kompletów skrzydeł, 22 gondole załogi i 50 śmigieł. Po kilku latach na Caudronach poza silnikiem mało było oryginalnych elementów płatowca." Mimo takich dużych modyfikacji, nie zdecydowano się zmienić istniejących oznaczeń samolotu. Mam jeszcze pytanie dot. fotografii przedstawiającej kondukt pogrzebowy ; Wiemy już, że to Łódź. Czy wiadomo również którego lotnika jest to pogrzeb ? Może jest data ? |
Autor: | seth [ czwartek, 12 mar 2015, 17:51 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Co za bzdura ? Gdzie Morgała napisał że nie zdecydowano się zmienić oznaczenia Wersja była szkolna i jako taka nosiła oznaczenie E. Wersja E była podwójnym układem sterowania. Hubert Mordawski "Polskie lotnictwo wojskowe 1918-120. Narodziny i walka" strony 100-107. Jeżeli chcesz aby twoje było na wierzchu to rozkmiń tą zagadkę; Caudron G.III A2/E2. Miłej zabawy. Nie wiemy kto zginął. Wiadomo że w Bydgoszczy i że pogrzeb odbył się w Łodzi. Tyle opis z forum Odkrywcy. |
Autor: | seth [ czwartek, 12 mar 2015, 19:06 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Aby uprościć nieco rozdymaną przez aero, sprawę oznaczenia literowego samolotu Caudron G IIIE2, podpowiem że szkolono na dwu i jedno sterach. Wszystko zależało od etapu na jakim znajdował się młody adept latania. A podstawowe etapy były trzy, modele samolotów dwa, w tym Caudron występował w dwóch odsłonach. To tak dla uproszczenia całości. |
Autor: | AERO [ czwartek, 12 mar 2015, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Nie spinaj się tak ! Całkowicie źle mnie zrozumiałeś i nie dziwię się ! Przeczytaj mój ostatni wpis spokojniej i trochę uważniej. Cytat z Morgały zakończyłem takim znaczkiem (") Zgadza się ? Później odstęp ( zgadza się ? ) ...i zdanie : Cytuj: Mimo takich dużych modyfikacji, nie zdecydowano się zmienić istniejących oznaczeń samolotu. Zgadza się ? Jest ono wyłącznie moim spostrzeżeniem . Miałem na myśli to, że po tak dużych przeróbkach (np. dodanie.lotek) nie zmieniono oznaczenia np. na G III E2 PL Przecież to były już na dobrą sprawę samoloty wyprodukowane w Polsce . To tylko moja , mała dygresja do niewytłumaczalnej zmiany oznaczenia tego samolotu z 1916 r. Nie mogę sobie pozwolić , byś dysponował moim wolnym czasem, lub próbował mi narzucić rodzaj zabawy. Twoją, wyjątkowo trudną zagadkę możesz przenieś do IDENTYFIKACJI Moje nie musi być na wierzchu . Wiedza w temacie winna być na wierzchu. |
Autor: | seth [ piątek, 13 mar 2015, 18:21 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
I całe to gadanie o tym że wersji E 2 nie było, okazało się zwykłym biciem piany. Jakież to typowe. Jako że, tematyka literowych oznaczeń modeli samolotów francuskich okresu Wielkiej Wojny, wykracza poza temat "Lotnisko Bydgoszcz" na wszystkie pytania związane z OT-em wymyślonym przez aero, odpowiem na PW. W trakcie tej niewiele wnoszącej dyskusji, wspomniałem o sposobie szkolenia młodych pilotów na lotnisku bydgoskim. Przy braku dobrych samolotów szkolnych Inspektorat Wojsk Lotniczych wprowadzili takie rozwiązanie; -pierwsze loty przeprowadzano na dwu sterowym Caudronie G III E2. Instruktor wraz z uczniem wykonywali ok. 100 lotów. -kołowania na lotnisku uczono na Morane Rouleur. Był to swoisty cudak z silnikiem o mocy 45 KM i małą powierzchnią nośną. Lot na tym wynalazku był wprost niemożliwy. Ale do jeżdżenia po murawie lotniska nadawał się wręcz wybitnie. Dalej był egzamin. Jeżeli młody kandydat na pilota go zdał to; -wsiadał na Caudrona G III E i latał sam. Program lotu był ściśle określony. Na tym aparacie wykonywał do 80 startów i tyluż lądowań. Drugi etap szkolenia wykracza poza interesującą aero wersję E, jak i Caudrona jako takiego. Jeżeli ktoś z forum jest ciekawy na czym i jak szkolono polskiego pilota w latach 20-tych to proszę o sygnał. Chętnie rozwinę ten temat. W przeciwieństwie do aero zabieram głos wyłącznie wtedy, kiedy znam temat. |
Autor: | AERO [ piątek, 13 mar 2015, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Dobrze wiedzieć, że w temacie mamy eksperta. Może to okazać się bardzo przydatne. |
Autor: | Hrab [ piątek, 13 mar 2015, 22:26 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz | ||
Gazeta Bydgoska 1932. Pole do popisu dla eksperta. Model samolotu jest wspomniany.
|
Autor: | AERO [ piątek, 13 mar 2015, 22:52 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz | ||
Mam również pytanie do eksperta ; Jaki to Caudron ?
|
Autor: | AERO [ piątek, 13 mar 2015, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
...a może jakaś ekspercka interpretacja fotografii zamieszczonych na 1 i 2 str. tego wątku w tym i moich z dnia 29 lis 2013 ? |
Autor: | AERO [ sobota, 14 mar 2015, 06:45 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz | ||
... jak panie znawca ? NIC ??? ...a może coś o tym ? Jak nic nie mogę "rozkminić" który jest który i czy latały w Bydgoszczy !
|
Autor: | seth [ sobota, 14 mar 2015, 11:37 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Jaka jest nagroda ? Czy ten Caudron GIIIE2 którego zamieściłeś nie drażni ciebie aero ? W końcu jest to wersja E To CWL 15-20 będący w użytku Niższej Szkoły Pilotów w Bydgoszczy. Był na stanie w latach 1923/24. Hrab, dobry przykład złej numeracji modelu Bregueta w tekście jaki zamieściłeś. To typowe dla pismaków i ludzi nie znjacych systemu oznaczeń cyfrowo literowych samolotów francuskich. Wasz EKSPERT. Jak się zdecydujecie na nagrodę dla mnie, to bez trudu podam resztę odpowiedzi. |
Autor: | AERO [ sobota, 14 mar 2015, 12:57 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Panie ekspercie . Nic mnie nie drażni , bo niby dlaczego Pełny luzik . Opis fot. jest inny a widoczne konstrukcje wyraźnie się różnią. W żadnym podpisie zdjęcia nie użyto ozn. E2 Stąd moje pytanie , który jest który , bo dalej tego nie wiem ! Skoro 15- 20 jest E2 , to jaki jest ten niżej ? A może są takie same ? Nie wiem , nie znam się , jestem zalatany i dlatego pytam biegłego. Mam chyba prawo się mylić i pytać (a pytań mam sporo !) Chcesz nagrody ? Tyle dokonałeś darmowych wpisów , darmowych ekspertyz oraz badań w innych wątkach ... Skąd ta nagła pazerność ? Myślałem, że robisz to dla dobra Forum ! ...a może nie znasz odpowiedzi na inne pytania ? |
Autor: | seth [ sobota, 14 mar 2015, 13:07 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Odniosłem się do kolorowego rysunku który zamieszczony jest w czasopiśmie Mini Replika 6/2000. I jest to Caudron GIIIE2. Autorem całości jest Wojciech Sankowski. Co do reszty twojej niewiedzy, to będzie tak jak napisałem. Książkę z której pochodzi zdjęcie czarno białe, też mam więc dalsze głupoty z twojej strony mnie nie interesują. Tyle w temacie. |
Autor: | AERO [ niedziela, 15 mar 2015, 09:35 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz | ||
Powyższy post pozostawię do oceny innym . Obiecałem publicznie że się postaram i wreszcie jest Dla mnie osobiście to perełka ! Bydgoskie lotnisko rok 1975 . Mięśniolot " Lech " wyglądał tak :
|
Autor: | seth [ niedziela, 15 mar 2015, 18:44 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz | ||
Kolejny francuz na którym powietrzne ostrogi zdobywali polscy piloci. Na wszelki wypadek nie podaję oznaczenia literowo numerycznego (wymoderowano)
|
Autor: | AERO [ niedziela, 22 mar 2015, 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Inne , dawne konstrukcje z Bydgoszczy : Przedstawiony już kiedyś samolot DKD-1 oraz szybowiec Bydgoszczanka ; http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pbydgosz.htm Szybowiec Żabuś ; http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pzabus.htm Szybowiec Dziaba ; http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pdziaba.htm Szybowiec Bimbuś ; http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pbimbus.htm Jest pomysł wyk. latającej repliki jednego z w\w szybowców. Dziękuję za uwagę. |
Autor: | Ewing [ sobota, 25 kwie 2015, 18:01 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz | ||
Fliegerersatz-Abteilung 13 Bromberg 1917 źródło: ebay.de
|
Autor: | GrapHite [ niedziela, 13 wrz 2015, 19:16 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Historia Aeroklubu bydgoskiego http://aeroklubbydgoski.pl/?p=3367 |
Autor: | seth [ niedziela, 13 wrz 2015, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Lotnisko Bydgoszcz |
Rewelacyjne zdjęcia |
Strona 7 z 10 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |