Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest czwartek, 16 sie 2018, 09:32

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 19:56 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Posty: 2526
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY
W tym wątku na stronie 25 jest mapka całej kolejki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 20:37 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6946
W załączniku odnoga na zachód prowadziła aż do Bożenkowa.

Na tej mapie nie widzę torów z Maksymilianowa do Smukały Dolnej
Obrazek


Załączniki:
Komentarz: Odnoga na zachód.
Copy of Plan B2_resize.jpg
Copy of Plan B2_resize.jpg [ 86.29 KiB | Przeglądany 1977 razy ]

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 20:42 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5094
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
No tak tylko to jest plan. Dlaczego tej linii do Bożenkowa nie ma na żadnej mapie?
Na planie na 3 stronie tego wątku też nie ma tego odcinka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 20:46 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6946
A ta mapa? Trzeba by znaleźć całą.

Książka: Koleje Wąskotorowe Regionu Bydgoskiego autora Bogdana Pokropińskiego 1986
Cytuj:
Już po wyzwoleniu, w 1945 roku kolej przechodzi pod administrację polskich władz powiatowych w Bydgoszczy, a w 1949 zostaje przejęta przez Dyrekcję Okręgową Kolei Państwowych PKP w Gdańsku.
Już we wstępnych założeniach budowy planowano głównie przewozy płodów rolnych, ale również innych towarów oraz pasażerów. W tym celu zbudowano wiele ładowni i bocznic do majątków rolnych w Kozielcu, Kusowie, Suponinie, Bożenkowie, Samsiecznie, Mroczy i do wielu zakładów przemysłu terenowego, takich jak: gorzelnie, cegielnie, kopalnia, papiernia w Bydgoszczy i inne.


Załączniki:
Copy of Maksymilianowo-messtisch.gif
Copy of Maksymilianowo-messtisch.gif [ 164.74 KiB | Przeglądany 1975 razy ]
stacjamax.jpg
stacjamax.jpg [ 92.41 KiB | Przeglądany 1975 razy ]

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Ostatnio zmieniony poniedziałek, 30 sty 2017, 21:10 przez GrapHite, łącznie zmieniany 1 raz
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 21:06 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 25 lis 2012, 11:27
Posty: 687
Wycinek mapy wojskowej "unacześnionej" (słownictwo oryginalne) w roku 1954. Opracowano w roku 1961, druk - rok 1962. W roku 1954-tym tory od Maksymilianowa do Smukały zniknęły. jest tylko czarna linia jako ślad po dawnym torowisku.


Załączniki:
Scan10002.jpg
Scan10002.jpg [ 192.85 KiB | Przeglądany 1971 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 21:08 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 25 lis 2012, 11:27
Posty: 687
Inna mapa z roku 1967 - 1970. Tylko czarna linia w lesie.


Załączniki:
Scan2.jpg
Scan2.jpg [ 189.63 KiB | Przeglądany 1971 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 21:15 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6946
Linia Smukała Dolna - Włóki pracowała tylko do 1949 (według wyżej wspominanej książki).

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 21:16 
Offline
Admin
Admin

Rejestracja: niedziela, 16 lis 2008, 00:00
Posty: 136
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dalsza część mapy, z odnogą do Bożenkowa. Jest to Niemiecka mapa z 1940 roku.


Załączniki:
W.jpg
W.jpg [ 284.13 KiB | Przeglądany 1969 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 21:22 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Posty: 2526
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY
mapa wig 1934 :
http://www.mapywig.org/m/WIG_maps/serie ... 287599.jpg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 21:25 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6946
jaras pisze:


Dzięki Jaras :1
Widać też bocznicę w Augustowie, Strzelcach Górnych, Gądeczu i Kusowie.

PS. Ładnie widać Łażyn i Kabat!

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Ostatnio zmieniony poniedziałek, 30 sty 2017, 21:29 przez GrapHite, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 21:26 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 25 lis 2012, 11:27
Posty: 687
Tak przez mgłę pamiętam, o czym kiedyś mówił mi ś.p. mój Tata, iż jest to dawny budynek stacji kolejowej we Włókach. Latem postaram się to sprawdzić.


Załączniki:
włóki_.jpg
włóki_.jpg [ 46.83 KiB | Przeglądany 1965 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 sty 2017, 21:31 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6946
Stanislaw pisze:
Tak przez mgłę pamiętam, o czym kiedyś mówił mi ś.p. mój Tata, iż jest to dawny budynek stacji kolejowej we Włókach. Latem postaram się to sprawdzić.


Hmmm... wydaje mi się, że tam nie było potrzeba aż takich dużych budynków stacji ale zaznaczam: wydaje mi się tylko.
Na mapie powyżej (Jaras dał linka) widać, że tor we Włókach kończy się przy drodze, przy zabudowaniach wsi i tam chyba trzeba by szukać.

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 31 sty 2017, 23:09 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2011, 18:50
Posty: 237
Ewing pisze:
Ja nie jestem przekonany co do odcinka do Bożenkowa. Zwłaszcza odchodzącego z Maksymilianowa. Jaki sens miała by budowa linii w tą stronę, skoro łatwiej było by puścić ją bezpośrednio se Smukały?
Na żadnej mapie nie ma po niej śladu, co jest trochę dziwne, zwłaszcza, że na większości są wszystkie znane "odnogi".

Linia do Bożenkowa (której ślad w postaci dość wysokiego nasypu ciągle jest dobrze widoczny koło wjazdu do jednostki wojskowej) miała funkcjonować jako odrębne przedsiębiorstwo które swój produkt (bodajże żwir - ale nie wiem na 100%) dostarczało do stacji BKP własnym transportem - podobno nawet nie było fizycznego połączenia torowiska. Te info pochodzi z pewnego wiarygodnego źródła. Istnieją wzmianki prasowe i jakieś listy przewozowe - choć ja ich nie widziałem na własne oczy :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 2 lut 2017, 12:38 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
Może część map nie obejmuje bocznic prywatnych (np. folwarcznych) wykazując jedynie odcinki w zarządzie ówczesnych B-WKP (np. podobny problem z odtworzeniem szlaku prywatnej kolejki z kopalni w Pile do Gostycyna).
Dla sprawnej ekspedycji towarów większy sens ma bocznica Bożenkowo-Maksymilianowo (styczna z koleją "normalną) niż pociągnięta do Smukały.
To kolejka w Bożenkowie kończyła sie w okolicy jednostki wojskowej? Wydawało mi się, że raczej gdzieś w okolicy dawnego młyna i elektrowni na strudze, ale tam spadek terenu znaczny jest...

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 2 lut 2017, 20:17 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5094
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
WDW pisze:
To kolejka w Bożenkowie kończyła sie w okolicy jednostki wojskowej? Wydawało mi się, że raczej gdzieś w okolicy dawnego młyna i elektrowni na strudze, ale tam spadek terenu znaczny jest...

Według fragmentu mapy zamieszczonej przez Darka kończyła się w szczerym polu pomiędzy folwarkiem, a szkołą.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 3 lut 2017, 09:50 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
Czyli nad Strugą musiał być most i to niezły, bo od jeziorka przy młynie Struga płynie w czymś na kształt wąwozu. Ciekawe czy jakiś ślad pozostał? Kilka lat temu był tam nieużytek (polana na której stała kapliczka dla działkowców), a obok działki Eltry, koniec kolejki wychodziłby przy gospodarstwie p. Kutty (jakoś tak) - stolarnia. To była stare gospodarstwo, w latach osiemdziesiątych braliśmy od gospodarza wodę na działkę, obok był wtedy sad (obecnie chyba opuszczony, wtedy w rozkwicie).

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 6 gru 2017, 17:24 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 5808
Wielokrotnie wspominano w tym temacie mostową przeprawę naszej kolejki wąskotorowej w Smukale. Również we 'fotorelacjach' są opisy i zdjęcia tego miejsca, które powstały w czasie 'bunkrowych wycieczek'. Dorzucę tu fotki przyczółka nieistniejącego mostu kolejki. Można go zobaczyć w czasie niskiego poziomu wody, po stronie północnej obecnego zbiornika wodnego zapory.


Załączniki:
Komentarz: Przed nami próg przyczółka, a w głębi strona południowa.
Smukała 1.JPG
Smukała 1.JPG [ 96.98 KiB | Przeglądany 1171 razy ]
Komentarz: Widok w stronę zapory.
Smukała 2.JPG
Smukała 2.JPG [ 83.08 KiB | Przeglądany 1171 razy ]
Komentarz: Widok od strony ul. Biwakowej.
Smukała 3.JPG
Smukała 3.JPG [ 95.29 KiB | Przeglądany 1171 razy ]
Komentarz: Odsłonięty przyczółek.
Smukała 4.JPG
Smukała 4.JPG [ 85.78 KiB | Przeglądany 1171 razy ]
Komentarz: Widok w stronę przyczółka z południowego brzegu.
Smukała 5.JPG
Smukała 5.JPG [ 95.27 KiB | Przeglądany 1171 razy ]
Komentarz: Zbliżenie na przyczółek.
Smukała 6.JPG
Smukała 6.JPG [ 112.1 KiB | Przeglądany 1171 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 14 lut 2018, 12:01 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 30 kwie 2010, 16:59
Posty: 978
Niewiem czy bydgoska...
https://www.ebay.pl/itm/POL177-BYDGOSZC ... Swg3FUe5WK


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 14 lut 2018, 12:17 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2439
Ostatnio byłem w Teresinie, zauważyłem że są tam jeszcze szyny.

https://goo.gl/maps/ZM9VFKxkH7u

Dzisiaj zauważyłem ciekawe zdjęcie dodane niedawno:

https://goo.gl/maps/ouxST7y1iD12

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 8 mar 2018, 17:48 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 5808
Powiększony fragment starego zdjęcia ul Grunwaldzkiej. Dobrze tu widać pociąg mknący zapewne z Koronowa. Ciekawi, czemu zebrał się spory tłumek w głębi zdjęcia.


Załączniki:
ciuchcia.JPG
ciuchcia.JPG [ 61.5 KiB | Przeglądany 846 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group