Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest sobota, 23 wrz 2017, 13:59

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: piątek, 12 wrz 2014, 19:16 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 4794
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
April pisze:
Może to już jest przygotowanie pod nowy peron?

Tak to właśnie wygląda. Wychodzi na to, że przez budowę tej estakady peron będzie znacznie przesunięty. Stary dworzec pójdzie w zapomnienie.
Tym bardziej pojawia się pytanie, w jaki sposób będzie zapewnione dojście do peronów, bo przy jeszcze większej odległości nie wyobrażam sobie dymania z walizkami przez przejazd kolejowy :shock:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 12 wrz 2014, 20:46 
Offline
Gość

Rejestracja: sobota, 24 maja 2014, 21:30
Posty: 9
Starałam się dopasować plany budowy linii do mapy google. Za Chiny nie chciało mi się to złożyć. W załączniku dodaję nałożone mapki - dopasowanie w stosunku do istniejących budynków dworca. Ulice się nie do końca zgadzają, chociaż przejazd kolejowy stoi gdzie stoi.
Jak widać, Ewing miał rację, wszystko zostanie przesunięte. Widzę też tam szansę dotarcia na dworzec z ulicy Inwalidów - czyżby wprost z ulicy?. Nie widać tego jednak, na żadnej wizualizacji, więc co tam wykombinują...


Załączniki:
Komentarz: Do oglądania z lupą.
ba dum 2.jpg
ba dum 2.jpg [ 194.95 KiB | Przeglądany 5495 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 13 wrz 2014, 22:08 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2785
Cytuj:
No jak to ładnie powiedzieć: placu budowy.

Zabezpieczać teren budowy takimi elementami :?:
Bezsens.
Zaczynam podejrzewać, że powstające betonowe murki, to faktycznie "czoła" nowych peronów lub ramp wyładowczych.
Tak czy inaczej , skutecznie blokują przejście przez tory na całym odcinku wyk. robót.

Cytuj:
Nie wyobrażam sobie, żeby tam się ludzie mieli kręcić.

A jednak kręcą się ... zdezorientowani pasażerowie ;)
Również osobiście ( z rowerem ) :) odwiedziłem teren budowy w biały , roboczy dzień .
Nikt mnie nie zatrzymywał , nikt o nic nie pytał.

Jeszcze bodaj w maju b.r. rozebrano budynek , (chyba) nastawni dysponującej, znajdujący się w pobliżu wieży ciśnień.


Załączniki:
SDC17179.JPG
SDC17179.JPG [ 90.88 KiB | Przeglądany 5439 razy ]
SDC17180.JPG
SDC17180.JPG [ 70.28 KiB | Przeglądany 5439 razy ]
SDC17181.JPG
SDC17181.JPG [ 99.14 KiB | Przeglądany 5439 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 19 wrz 2014, 08:48 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2785
Nowo ułożone tory ( łączone spawami bez przerw dylatacyjnych) na odcinku ok. 150 m wyglądają tak ;


Załączniki:
SDC17841.JPG
SDC17841.JPG [ 101.02 KiB | Przeglądany 5346 razy ]
SDC17842.JPG
SDC17842.JPG [ 94.64 KiB | Przeglądany 5346 razy ]
Komentarz: Ciekawe jaki los czeka to drzewo ?
Przeżyło już wiele innych rosnących w pobliżu sosen i wiele remontów drogowych . Może niczym MacGyver wyjdzie zwycięsko z następnej opresji ?
To w końcu symbol tej trasy !

SDC17840.JPG
SDC17840.JPG [ 85.38 KiB | Przeglądany 5346 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 19 wrz 2014, 09:00 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2396
Coś nie tak z tymi torami? Są jeszcze przed zagęszczeniem podsypki dlatego są takie falowane.

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 19 wrz 2014, 09:11 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2785
To jakaś nowa metoda układania torów ?
Kiedyś zagęszczano podsypkę, by ...nie falowały tory !


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 19 wrz 2014, 09:12 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 4794
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Teraz wjeżdża odpowiednia maszyna, podnosi cały tor do góry, układa go i jednocześnie zagęszcza podłoże zatapiając w nim podkłady.
tak przynajmniej robi się przy torach kolejowych. Myślę, że tu może być podobnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 19 wrz 2014, 09:22 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2785
Idiotyczna , odwrócona kolejność robót torowych , wymagająca dodatkowych maszyn i kosztów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 19 wrz 2014, 09:37 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 4794
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Teraz są takie maszyny, że układanie torów wygląda jak zabawa https://www.youtube.com/watch?v=stsEDXeQbM0


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 19 wrz 2014, 22:14 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6850
AERO pisze:
Idiotyczna , odwrócona kolejność robót torowych , wymagająca dodatkowych maszyn i kosztów.


myślę, że jesteś w błędzie. Postęp idzie do przodu i nie są już lepsze rozwiązania. Nie można uparcie trzymać się starych schematów jeśli nowe przynoszą lepsze rezultaty/wyniki końcowe.

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 19 wrz 2014, 22:37 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2785
Maszyny układające tory można było zobaczyć w ub. roku w trakcie wymiany torów na Bydgoszcz W.

Nie jestem w błędzie .

Tory nowej linii tramwajowej układane były przy pomocy dźwigu i ...ręcznie !
Zapadnięte fragmenty torów robotnicy próbowali wypoziomować łomami podnosić podkłady i starając się posypać je w tych miejscach tłuczniem. Wyglądało to dość zabawnie.
Mam nadzieję , że jakaś " inteligentniejsza " maszyna faktycznie wyrówna to torowisko.
Celowo piszę " robotnicy " ( i to z łapanki ), bo prawdziwi toromistrzowie dawno przeszli na emeryturę a następców brak !


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 19 wrz 2014, 23:07 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2785
Jadąc rowerem po nowej trasie w czasie godzin pracy , można się o niej dużo dowiedzieć .
Można się np. dowiedzieć, który z wykonawców ma odpowiednie kwalifikacje a kto został "oderwany od pługa" i pracuje tylko dlatego , bo wygrał przetarg na roboty ziemne, czy torowe !

...i nawet dodatkowe, uliczne oświetlenie ...w DZIEŃ, nie jest w stanie pomóc brakorobom !


Załączniki:
SDC17850.JPG
SDC17850.JPG [ 52.78 KiB | Przeglądany 5282 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 20 wrz 2014, 08:53 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2785
... ul. Inwalidów o godz. 11.30


Załączniki:
SDC17848.JPG
SDC17848.JPG [ 49.98 KiB | Przeglądany 5244 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 20 wrz 2014, 12:52 
Offline
Gość

Rejestracja: sobota, 20 wrz 2014, 12:29
Posty: 1
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-FORDON
AERO pisze:
Maszyny układające tory można było zobaczyć w ub. roku w trakcie wymiany torów na Bydgoszcz W.

Nie jestem w błędzie .

Tory nowej linii tramwajowej układane były przy pomocy dźwigu i ...ręcznie !
Zapadnięte fragmenty torów robotnicy próbowali wypoziomować łomami podnosić podkłady i starając się posypać je w tych miejscach tłuczniem. Wyglądało to dość zabawnie.
Mam nadzieję , że jakaś " inteligentniejsza " maszyna faktycznie wyrówna to torowisko.
Celowo piszę " robotnicy " ( i to z łapanki ), bo prawdziwi toromistrzowie dawno przeszli na emeryturę a następców brak !



OK.wytłumaczcie mi jak się układa torowisko dla tramwajów na takich krótkich odcinkach jak linia do Fordonu.Przecież nie robią jej od razu ale etapami więc odpada użycie maszyn(bo za krótkie odcinki i nieopłacalne ich użycie)
Jak rozumiem dopiero na końcu jest używana maszyna do podnoszenia torowiska i jego ustawiania.
Przejrzałem internet i budowa torowiska do Fordonu nie odbiega od budowania w innych częściach kraju.
Panowie remontujący odcinek od Kazimierza do Fabrycznej też raczej robią to metodą koparka i łomy.
A torowisko do Fordonu robi firma TOR-KRAK więc ludzie nie z łapanki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 20 wrz 2014, 22:07 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 23 lip 2014, 19:52
Posty: 52
Panowie, brak ścieżki rowerowej, chodnika czy buspasa po wiadukcie nad Bydgoszcz Wschód to nie problem, to powód do dumy kiedy przyjdzie czas na otwarcie kolejnego wiaduktu. Pomyślcie, te wstęgi, ta pompa zdjęcia do gazet i telewizja..... Tak się kombinuje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 21 wrz 2014, 10:28 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 14 lis 2011, 00:33
Posty: 74
MISIO-JUL pisze:
Panowie remontujący odcinek od Kazimierza do Fabrycznej też raczej robią to metodą koparka i łomy.
A torowisko do Fordonu robi firma TOR-KRAK więc ludzie nie z łapanki.

To robią pracownicy z MZK (wydział torów i sieci), wszystko na piechotę bo sprzętu nie mają, podbijanie młotem pneumatycznym... :D

_________________
Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 22 paź 2014, 13:00 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 4 wrz 2012, 07:24
Posty: 24
Proszę, napiszcie kiedy urządzimy akcję przykuwania się do budynku dworca Bydgoszcz Wschód, aby zapobiec jego rozbiórce... Dziś puszczają z dymem parowozownię na Głównym. Tak samo jak wieżę ciśnień, browar, cegielnię... Może ten dworzec też będą chcieli upłynnić


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 29 paź 2014, 22:14 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 19 maja 2014, 10:11
Posty: 161
Lokalizacja: Bydgoszcz
Może nie koniecznie absurd bo tramwaje to by i się może przydały nowe ale na pewno dotyczy to tramwaju do fordonu.
strefabiznesu.pomorska.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 2 lis 2014, 20:22 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2396
AERO pisze:
Jeszcze bodaj w maju b.r. rozebrano budynek , (chyba) nastawni dysponującej, znajdujący się w pobliżu wieży ciśnień.


Ten zburzony budynek był zamieszkany przez żulernię.


PS. Do poczytania o 'pofalowanych torach':

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3018

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 9 lis 2015, 10:58 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2785
Dla tych , którzy ufają nowoczesnym metodom układania torów i dla tych którzy uważają , że tak jest poprawnie !
Nikt , nigdzie tego nie napisał, ale wystarczyło obserwować i popytać !
Z widocznym odcinkiem torowiska niefachowi fachowcy męczyli się ok. 2 m-c.!
Stale coś poprawiali . Inteligentna maszyna nie dawała rady .

Budżet inwestycji oraz termin oddania mocno przekroczony !

Ciekawe jak przebiegną odbiory :?:


Załączniki:
Komentarz: Trakcja była już podwieszona !!!
SDC19071.JPG
SDC19071.JPG [ 91.88 KiB | Przeglądany 2592 razy ]
Komentarz: Tak były składowane .
Powyginane na wszystkie strony.

SDC17738.JPG
SDC17738.JPG [ 62.89 KiB | Przeglądany 2592 razy ]
Komentarz: Tak powinny być składowane szyny .
Remont torowiska na ul. Gdańskiej w 2014 r.

015 (4).JPG
015 (4).JPG [ 152.47 KiB | Przeglądany 2592 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group